Lasītprasmes veicināšana 6-7 gadus veciem bērniem izmantojot literāros darbus
Author
Nipere, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Gundega Nipere kvalifikācijas darbs “Lasītprasmes veicināšana 6-7 gadus veciem bērniem izmantojot literāros darbus” mērķis izzināt kādas metodes un paņēmieni nepieciešami, lai vecinātu bērnu lasītprasmes attīstību un veicinātu interesi par grāmatām. Lai sasniegtu izvirzīto kritēriju mērķus darba autore izzināja un analizēja pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par lasītprasmes veicināšanu 6-7 gadus veciem bērniem. Darba autores darbu veido divas daļas, sešām apakšnodaļām, kā arī teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Darba autore teorētiskajā daļā apspoguļo pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras un avotu izpēti un to analīzi. Sadarbības metodes un paņēmienus kas veicina bērnu lasītprasmi, kā arī 6-7 gadu vecu bērnu psiholoģisko raksturojumu. Darba empīriskajā daļā autore veic bērnu izvērtējumu pēc izvirzītajiem kritērijiem. Tika organizētas jēgpilnas un pārdomātas aktivitātes, lai praksē pārbaudītu izvēlētos paņēmienus lasītprasmes veicināšanai. Darba autore sadarbojās ar vecākiem un izzināja vecāku iesaistīšanos bērna lasītprasmes veicināšanā. Darba noslēgumā darba autore uzrakstījusi ieteikumus un aktivitātes vecākiem lasītprasmes veicināšanai, un secinājumus. Pētījums tika veikts Ogres novada pirmskolas izglītības iestādē “X”, un pētījumā piedalījās 25 bērni un viņu vecāki. Gundega Nipere’s qualification work, “Promoting Reading Skills for 6-7 Year Old Children Using Literary Works,” aims to explore which methods and techniques are necessary to foster the development of children’s reading skills and encourage their interest in books. To achieve the set objectives of the criteria, the author of the paper explored and analyzed pedagogical and psychological literature on promoting reading skills in 6-7-year-old children. The author’s work consists of two main parts with six subchapters, including a theoretical part and an empirical part. In the theoretical part, the author presents the research and analysis of pedagogical and psychological literature and sources, the methods and techniques of cooperation that promote children’s reading skills, and the psychological characteristics of 6-7-year-old children. In the empirical part of the paper, the author evaluates children according to the established criteria. Meaningful and well-considered activities were organized to test the selected methods for promoting reading skills in practice. The author also collaborated with parents and explored their involvement in the development of their child’s reading skills. In the conclusion of the work, the author has provided recommendations and suggested activities for parents to support the development of reading skills, as well as summarized the main findings. The research was conducted at the preschool educational institution “X” in Ogre Municipality, involving 25 children and their parents.