5–6 gadu vecu bērnu runas attīstības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Zvejniece, Agne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Agne Zvejniece Darba nosaukums: 5–6 gadu vecu bērnu runas attīstības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē Kvalifikācijas darba mērķis: Sekmēt 5–6 gadus vecu bērnu runas attīstību pirmsskolas izglītības iestādē. Runas attīstība ir būtisks priekšnoteikums bērna veiksmīgai adaptācijai izglītības vidē un sociālajā dzīvē. 5-6 gadu vecumā ir novērojams runas lēciens, tā kā paplašinās bērnu vārdu krājums, uzlabojas teikumu veidošanas prasmes, kā arī stāstījuma un dialoga iemaņas. Šajā posmā svarīgi ir mērķtiecīgi veicināt runas attīstību, izmantojot dažādus metodiskus paņēmienus. Darba autore runas attīstības sekmēšanai izmantoja didaktiskās spēles, klausīšanās uzdevumus, lomu spēles un diskusijas. Runas sekmēšana balstās uz aktīvu saziņu, emocionāli drošu vidi un pieaugušā atbalstu un ieinteresētību notiekošajā. Bērns, kurš jūtas droši, tiek uzklausīts un kuram tiek veltīts laiks, sekmīgāk attīsta savas iemaņas un ir atvērts jaunai mācību pieredzei. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma, kurā piedalījās 10 bērni no pirmsskolas X. Atslēgas vārdi – runa, valoda, didaktiskās spēles, lomu rotaļas, klausīšanās uzdevumi, diskusijas, pirmsskola. Author of work: Agne Zvejniece The title of the work: Promoting the speech development of 5-6-year-old children in a preschool educational institution The purpose of the qualification work: To promote the speech development of 5-6-year-old children in a preschool educational institution Speech development is an essential prerequisite for a child's successful adaptation to the educational environment and social life. At the age of 5-6, a speech leap is observed, as children's vocabulary expands, sentence-building skills improve, as well as narrative and dialogue skills. At this stage, it is important to purposefully promote speech development using various methodological techniques. The author of the work used didactic games, listening tasks, role-playing games and discussions to promote speech development. Promoting speech is based on active communication, an emotionally safe environment and adult support and interest in what is happening. A child who feels safe, is listened to and is given time, develops his or her skills more successfully and is open to new learning experiences. The qualification work consists of a theoretical part and an empirical study, in which 10 children from preschool X participated. Keywords – speech, language, didactic games, role-playing games, listening tasks, discussions, preschool.