Pedagoģiskais process vecākā pirmsskolas bērnu intereses par fiziskajām aktivitātēm veicināšanai
Author
Leka, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Temats: Pedagoģiskais process vecākā pirmsskolas bērnu intereses par fiziskajām aktivitātēm veicināšanai. Darba autore: Anda Leka Darba mērķis: Noskaidrot kā organizējams pedagoģiskais process, lai sekmētu bērnu interesi par fiziskajām aktivitātēm. Darba pirmajā nodaļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūrasaistībā ar intereses un motivācijas jēdzieniem. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kurā tiek noskaidrots ar kādiem pedagoģiskiem procesiem var veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu interesi uz fiziskajām aktivitātēm. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ja sporta nodarbību laikā piedāvātās fiziskās aktivitātes izraisīs bērnos pozitīvas emocijas, interesi, tad bērni labprāt nodarbosies ar fiziskām aktivitātēm gan sporta nodarbībās, gan ārpus tām. Atslēgas vārdi: interese, motivācija, pedagoģiskais process, fiziskās aktivitātes, rotaļa, spēle. Kvalifikācijas darba apjoms ir 48 lpp, darbā iekļautas 3. tabulas, 1 attēli, 3. pielikumi, 1.diagramma. Izmantoti 51 informācijas avoti. Title: The pedagogical process for promoting interest in physical activities among older preschool children. Author: Anda Leka Aim of the Thesis: To determine how to organize the pedagogical process in order to promote children's interest in physical activities. In the first chapter of the thesis, pedagogical and psychological literature is analyzed in relation to the concepts of interest and motivation. The second chapter presents an empirical study aimed at identifying which pedagogical processes can foster interest in physical activities among older preschool children. The empirical part confirmed the hypothesis that if the physical activities offered during sports lessons evoke positive emotions and interest in children, they will be more willing to engage in physical activities both during and outside of sports classes. Keywords: interest, motivation, pedagogical process, physical activity, play, game. The qualification paper consists of 48 pages, includes 3 tables, 1 image, 3 appendices, and 1 chart. A total of 51 information sources were used.