dc.contributor.advisor | Mencis, Jānis | |
dc.contributor.author | Mestere, Marianna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:04:22Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:04:22Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 108158 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70646 | |
dc.description.abstract | Diplomdarbs “5.klases skolēnu pētniecisko prasmju attīstīšana matemātikā, izmantojot standartizētās un nestandarta mērvienības āra nodarbībās” ir praktiski orientēts pētījums, kurā analizētas metodes un pieejas, kā attīstīt 5.klases skolēnu pētnieciskās prasmes matemātikā. Darba ietvaros tiek izvērtēta āra nodarbību nozīme un efektivitāte pētnieciskās domāšanas veicināšanā, kas ir nepieciešams pētniecisko prasmju attīstīšanā, īpaši pievēršoties mērīšanas tematikai un mērvienību pielietojumam. Pētījuma rezultāti liecina, ka mācību process ārpus klases telpas, kā arī uz praktisko pieredzi balstīti uzdevumi būtiski veicina skolēnu izpratni par matemātikas nozīmi un pielietojumu ikdienā, vienlaikus sekmējot viņu pētniecisko prasmju attīstību. Diplomdarba struktūra: Darbs sastāv no 45 lappusēm, ietver ievadu, trīs nodaļas, 29 attēlus, 3 tabulas, 1 formulu, kā arī sarakstu ar 33 izmantotajiem literatūras avotiem un 12 pielikumiem. Atslēgvārdi: pētnieciskās prasmes, āra nodarbības, nestandarta mērvienības, mācību vide, 5.klase. | |
dc.description.abstract | The diploma thesis “Development of research skills of 5th grade students in mathematics, using standardized and non-standard units of measurement in outdoor classes” is a practice-oriented study that analyzes methods and approaches for developing research skills in 5th-grade students in mathematics. The study evaluates the role and effectiveness of outdoor lessons in fostering research-based thinking, which is essential for developing research skills, with a particular focus on measurement topics and the application of measurement units. The research results indicate that the learning process outside the classroom, as well as tasks based on practical experience, significantly enhance students' understanding of the importance and application of mathematics in everyday life, while simultaneously promoting the development of their research skills. Structure of the diploma thesis: The thesis consists of 45 pages, including an introduction, three chapters, 29 figures, 3 tables, 1 formula, as well as a list of 33 references and 12 appendices. Keywords: research skills, outdoor lessons, non-standard units, learning environment, 5th grade. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | pētnieciskās prasmes | |
dc.subject | āra nodarbības | |
dc.subject | nestandarta mērvienības | |
dc.subject | mācību vide | |
dc.subject | 5.klase | |
dc.title | 5.klases skolēnu pētniecisko prasmju attīstīšana matemātikā, izmantojot standartizētās un nestandarta mērvienības āra nodarbībās | |
dc.title.alternative | Development of research skills of 5th grade students in mathematics, using standardized and non-standard units of measurement in outdoor classes | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |