Sociāli emocionālās kompetences attīstīšana 3 - 4 gadus veciem bērniem rotaļnodarbībās
Author
Anančonoka, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Sandra Anančonoka Kvalifikācijas darba nosaukums: "Sociāli emocionālās kompetences attīstīšana 3 - 4 gadus veciem bērniem rotaļnodarbībās" Mērķis: izpētīt un analizēt rotaļnodarbību metodes, kas sekmē 3 - 4 gadus vecu bērnu sociāli emocionālo kompetenci. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par 3 - 4 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās kompetences attīstību, kā arī skaidrots sociāli emocionālās kompetences jēdziens. Tiek aplūkotas attīstības īpatnības šajā vecumposmā un izpētītas iespējas, kā sociāli emocionālo kompetenci mērķtiecīgi veicināt rotaļnodarbībās, kas bērnam ir dabiska un piemērota mācību vide. Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi un veikto empīrisko pētījumu, darba noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem par efektīvākajām metodēm un metodiskajiem paņēmieniem, kas veicina 3 - 4 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās kompetences attīstību. Empīriskajā daļā veikts pētījums X pirmsskolas izglītības iestādē, kur praktiski pārbaudītas izvēlētās metodes un metodiskie paņēmieni, kā arī analizēta to ietekme uz 3 - 4 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās kompetences attīstību. Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lapaspuses, 3 tabulas, 2 attēli, Author of the qualification work: Sandra Anančonoka Title of the qualification work: "Developing social emotional competence in 3 - 4 years old children through play-based activities". The aim: To explore and analyse play-based methods that promote the social and emotional competence of 3 - 4 years old children. The qualification paper consists of a theoretical part in which insights from pedagogy and psychology researchers on the development of social and emotional competence in 3 – 4 years old children are analysed, and the concept of social and emotional competence is explained. The paper examines the developmental characteristics of this age group and explores how social and emotional competence can be purposefully supported through play-based activities, which represent a natural and appropriate learning environment for children. Based on the analysis of theoretical literature and the conducted empirical research, the conclusion of the work presents recommendations for preschool teachers regarding the most effective methods and methodological techniques that foster the development of social and emotional competence in 3 - 4 years old children. The empirical part includes a study conducted in a preschool education institution, where selected methods and techniques were practically tested, and their impact on the development of children’s social and emotional competence was analysed. Extent of the qualification work: 40 pages, 3 tables, 2 figures