Izpratnes par dabas aizsardzību attīstība ekoloģiskās audzināšanas procesā pirmsskolas 2. posmā, izmantojot didaktiskās spēles
Author
Odegova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums ir “Izpratnes par dabas aizsardzību attīstība ekoloģiskās audzināšanas procesā pirmsskolas 2. posmā, izmantojot didaktiskās spēles”. Darba autore Kristīne Odegova šajā darbā ir aktualizējusi ekoloģiskās audzināšanas būtību un iespējas, izpratnes par dabas aizsardzību attīstībai pirmsskolas otrajā posmā, izmantojot didaktiskās spēles. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt, kādu didaktisko spēļu izmantošana veicina bērnu izpratnes par dabu un tās aizsardzību attīstību ekoloģiskās audzināšanas procesā pirmsskolas 2. posmā un izveidot ieteikumus pedagogiem. Kvalifikācijas darbā izmantotās metodes: pedagoģiskās un zinātniskās literatūras analīze, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika analizētas vairākas ekoloģiskās audzināšanas definīcijas, un tika izvirzīti kritēriji didaktisko spēļu saturam, kas kalpoja par pamatu vispiemērotāko spēļu atlasei izpratnes par dabas aizsardzību attīstībai pirmsskolas otrajā posmā. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tika aprobētas didaktiskās spēles, kuru saturs atbilst ekoloģiskajai audzināšanai un tika secināts, ka tās veicina bērnu izpratni par dabu un tās aizsardzību. Pētījuma bāze: X pirmsskolas 10 bērni 4 – 4,5 gadu vecumā. Atslēgas vārdi: ekoloģiskā audzināšana, dabas aizsardzība, pirmsskolas 2. posms, didaktiskās spēles. Kvalifikācijas darbs apjoms: 38 lappuses, 4 attēli, 4 tabulas, 6 pielikumi, 30 bibliogrāfiskā saraksta vienības. The title of the research paper is “Developing an Understanding of Nature Conservation in the Process of Ecological Education at the Second Stage of Preschool Through Didactic Games”. In this paper, the author Kristine Odegova has highlighted the essence and possibilities of ecological education, as well as the understanding of nature conservation for development in the second stage of preschool education through didactic games. The aim of the research paper is to investigate what kind of didactic games contribute to the development of children's understanding of nature and its conservation in the process of ecological education in the second stage of preschool education and to develop recommendations for educators. Methods used in the research paper: analysis of pedagogical and scientific literature, pedagogical piloting. In the theoretical part of the research paper, several definitions of ecological education were analyzed, and criteria were set for the content of didactic games, serving as the basis for selecting the most suitable games for the development of understanding of nature conservation in the second stage of preschool education. In the empirical part of the research paper, didactic games were tested, the content of which corresponds to ecological education, and it was concluded that they promote children's understanding of nature and its conservation. The research base: X preschool educations and 10 children 4-4.5 years old. Keywords: ecological education, nature protection, preschool second stage, didactic games. Volume of the research paper: 38 pages, 4 images, 4 tables, 6 appendices, 30 bibliographical entries.