dc.contributor.advisor | Barone, Inese | |
dc.contributor.author | Ottersone, Kristīne | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:04:24Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:04:24Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 108196 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70656 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba temats: “5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana āra aktivitātēs”. Darba autore: Kristīne Ottersone Kvalifikācijas darba sastāvs: teorētiskā un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā tiek veikta pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze par 5-6 gadus vecu bērnu matemātiskajām prasmēm, āra aktivitātēm un to ietekmi uz bērna attīstību. Empīriskajā daļā tiek aprakstītas pētījuma metodes, pētāmās grupas raksturojums, novērošana, pedagoģiskās izmēģinājumdarbības realizēšana, datu analīze. Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanu āra aktivitātēs, pētot āra aktivitātes kā līdzekli matemātisko prasmju sekmēšanai gan teorētiski, gan praktiski. Mērķa sasniegšanai, darba autore izvirzīja šādus uzdevumus: 1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par āra aktivitātēm, to ietekmi uz bērnu attīstību 2. Pētīt literatūru par matemātiskajām prasmēm 5-6 gadus veciem bērniem, raksturojot matemātisko prasmju attīstību un to, kā āra aktivitātes spēj šīs prasmes ietekmēt. 3. Noteikt vērtēšanas kritērijus 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju attīstībai, teorētiski un praktiski pētīt āra aktivitātes kā matemātisko prasmju sekmētāju, apkopojot, analizējot un izvērtējot iegūtos pētījuma datus. Pētījuma hipotēze: Āra aktivitātes sekmē 5-6 gadus vecu bērnu matemātiskās prasmes, ja: • tās ir izvēlēta atbilstoši bērna vecumam, interesēm; • tiek radīti atbilstoši apstākļi prasmju sekmēšanai āra aktivitātēs, ļaujot bērnam iesaistīties pedagoga strukturētā un bērnu strukturētā rotaļdarbībā. Pētījuma bāze: X vidusskolas pirmsskolas struktūrvienības sagatavošanas grupa, 12 bērni 5-6 gadu vecumā. Darba saturs: 2 nodaļas, secinājumi, literatūras saraksts ar 32 izmantotajiem literatūras avotiem. Teorētiskā un empīriskā pētījuma gūto atziņu rezultāti tika apkopoti 5 tabulās un 10 attēlos. Atslēgvārdi: āra aktivitātes, matemātiskās prasmes, 5-6 gadus veci bērni, pirmsskola. | |
dc.description.abstract | Title or the qualification work: “Promoting mathematical skills through outdoor activities for 5-6 year old`s” Author: Kristine Ottersone. Structure of the qualification work: The paper consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part includes an analysis of pedagogical and psychological literature about mathematical skills of 5–6-year-old children, outdoor activities, and their impact on child development. The empirical part describes the research methodology, the characteristics of the target group, observation, the implementation of a pedagogical trial activity, and data analysis.. The aim of the work : to explore development of mathematical skills of 5–6-year-old children through outdoor activities by exploring outdoor activities as a tool for developing these skills theoretically and practically. To achieve this aim, author formulated following tasks: 1. Analyze pedagogical and psychological literature about outdoor activities and their impact on child development. 2. Study literature about mathematical skills of 5–6-year-old children, characterizing skill development and the ways outdoor activities can influence them. 3. Define assessment criteria for evaluating the development of mathematical skills of 5–6-year-old children, theoretically and practically examine outdoor activities as a tool form promoting these skills by summarizing, analyzing, and evaluating the collected research data. Research hypotesis: Outdoor activities are going to promote the development of mathematical skills in 5–6-year-old children if: • activities are selected according to the child's age and interests; • appropriate conditions are created for skill development through outdoor activities, allowing child to participate in both teacher-structured and child-structured play. Research bases: X preschool educational institution of secondary school, 12 children aged 5-6 years. Content of the work: two chapters, conclusions, bibliography with 32 sources. The results obtained from the theoretical and empirical research are summarized in 5 tables and 10 figures. Keywords: outdoor activities, mathematical skills, 5-6 years old`s, preschool | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Āra aktivitātes | |
dc.subject | Matemātikas prasmes | |
dc.subject | 5-6 gadus veci bērni | |
dc.subject | Pirmsskola | |
dc.title | 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana āra aktivitātēs | |
dc.title.alternative | Promoting mathematical skills through outdoor activities for 5-6 year old’s | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |