• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālo rīku izmantošana skaita salīdzināšanā 3. posmā

Thumbnail
View/Open
299-108202-Dreimane_Vanessa.Svetlana_vd23002.pdf (2.266Mb)
Author
Dreimane, Vanessa Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: Digitālo rīku izmantošana skaita salīdzināšanā 3. posmā Darba autore: Vanessa Svetlana Dreimane Darba vadītāja: Mg.paed. Jana Buboviča Pētāmais objekts: Mācību process pirmsskolā Pētāmais priekšmets: Digitālie rīki matemātisko prasmju skaita salīdzināšanā Pētījuma mērķis: Izzināt digitālo rīku izmantošanas iespējas skaita salīdzināšanas apguvei pirmsskolas 3.posmā Pētījuma jautājums: Kā digitālie rīki sekmē 5 – 6 gadus vecu bērnu skaita salīdzināšanas prasmes? Pētījuma metodes: 1.Literatūras avotu analīze 2.Pedagoģiskā procesa izmēģinājuma darbība 3.Pedagoģiskais novērojums 4.Datu statistiskā un kvalitatīvā apstrāde Darba apjoms: 47 lapaspuses, 26 literatūras avoti, 14 tabulas, 15 attēli un 5 pielikumi Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā: darba autore analizēja zinātnisko literatūru par 5 – 6 gadus vecu bērnu vispārējās attīstības īpatnībām, veica vispārējo digitālo rīku un tehnoloģiju raksturojumu, kā arī apkopoja informāciju par digitālo rīku izmantošanu skaita salīdzināšanas apguvē. Kvalifikācijas darba pētnieciskajā daļā: darba autore balstoties uz zinātniskās literatūras atziņām izstrādāja vērtēšanas kritērijus un pētījuma laikā, mērķtiecīgi piedāvājot dažādus digitālos materiālus un digitālos rīkus, nostiprināja audzēkņu prasmes skaita salīdzināšanā. Darba autore novēroja un novērtēja audzēkņu prasmes pētījuma sākumā un beigās, veicot attīstības dinamikas novērtēšanu. Pēc iegūtajiem datiem sniedzot ieteikumus citiem pedagogiem.
 
Qualification thesis topic: Using digital tools in number comparison in the 3rd stage Author of the thesis: Vanessa Svetlana Dreimane Supervisor: Mg.paed. Jana Buboviča Research object: Learning process in preschool Research subject: Digital tools in number comparison of mathematical skills Research goal: To explore the possibilities of using digital tools for learning number comparison in the 3rd stage of preschool Research question: How do digital tools promote number comparison skills of 5-6 year old children? Research methods: 1. Analysis of literary sources 2. Trial peration of the pedagogical process 3. Pedagogical observation 4. Statistical and qualitative data processing Scope of work: 47 pages, 26 literary sources, 14 tables, 15 images and 5 appendices In the theoretical part of the qualification work: the author of the work analyzed the scientific literature on the characteristics of the general development of 5-6 year old children, carried out a general description of digital tools and technologies, as well as compiled information on the use of digital tools in the acquisition of number comparison. In the research part of the qualification work: the author of the work, based on the findings of the scientific literature, developed assessment criteria and during the study, purposefully offering various digital materials and digital tools, strengthened students' skills in number comparison. The author of the work observed and assessed students' skills at the beginning and end of the study, assessing the dynamics of development. Based on the data obtained, providing recommendations to other educators.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70660
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV