Pasaku izmantošana pedagoģiskajā procesā stāstītprasmes attīstībai 6 gadus veciem bērniem
Author
Balode, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Iveta Balode Kvalifikācijas darba temats: Pasaku izmantošana pedagoģiskajā procesā stāstītprasmes attīstībai 6 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt bērnu stāstītprasmes attīstību, izmantojot pasakas pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darba pirmā nodaļa iepazīstina ar jēdzieniem valoda, runa, stāstītprasme un pasaka. Secīgi izpētītas šo jēdzienu funkcijas, attīstības īpatnības, faktori un rādītāji, kuri būtiski ietekmē sešus gadus vecu bērnu stāstītprasmi. Aplūkoti pedagoģiskā procesa paņēmieni bērna runas, valodas un stāstītprasmes veicināšanai izmantojot pasakas. Kvalifikācijas darba otrajā nodaļā aprakstīts empīriskais pētījums, kā ietvaros rasta atbilde uz pētījuma jautājumu kā pasaku izmantošana pedagoģiskajā procesā ietekmē 6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes attīstību? Tajā iepazīstināts ar jēdzieniem pedagoģiskā novērošana un pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, izstrādāti kritēriji bērnu stāstītprasmes vērtēšanai, sniegts pētījumā iesaistīto bērnu raksturojums, veikta sākotnējā izvērtēšana, aprakstīts pedagoģiskais process, veikts atkārtots izvērtējums un salīdzinoša analīze, nosakot stāstītprasmes attīstības dinamiku un prasmju attīstības dinamiku pēc dotajiem kritērijiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 46 lpp., iekļaujot 4 tabulas un 12 attēlus. Kvalifikācijas darbā izmantoti 36 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: valoda, runa, stāstītprasme, pasaka, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Author: Iveta Balode Subject: Using fairy tales in pedagogical process for the development of storytelling skills in 6 year old children. Aim of the qualification paper: theoretically and practically explore the development of children's storytelling skills using fairy tales in pedagogical process. The first chapter of the qualification paper introduces with a concepts language, speech, storytelling skills and fairy tales. The functions, developmental features, factors and indicators that have a significant impact on the storytelling skills of 6-year-old children are explored. It looks at pedagogical techniques for promoting children's speech, language and storytelling skills through fairy tales. In the second chapter is described an empirical study that gives an answer to a question how using fairy tales in pedagogical process impact development on the storytelling skills of 6-year-old children. It introduces with a concepts of pedagogical observation and pedagogical trial, indicate developed criteria for assessing children's storytelling skills, provides a description of the children involved in the study, describes the pedagogical process, assesses and compares the dynamics of the development of storytelling skills according to the given criteria. The qualification paper consists of 46 pages, includes 4 tables, 12 images. The qualification paper uses 36 sources of literature and information. Keywords: language, speech, storytelling skills, fairy tales, pedagogical observation, pedagogical trial.