Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorBuboviča, Jana
dc.contributor.authorĶirse, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:04:26Z
dc.date.available2025-06-28T01:04:26Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108227
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70664
dc.description.abstractDarba autore: Ieva Ķirse Darba vadītāja: Mg. Paed. Jana Buboviča Kvalifikācijas darba temats: “rotaļas nozīme pašapkalpošanās prasmju attīstībā jaunākā vecumposma bērniem” Darba mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt 1,5-3 gadu vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguvi caur rotaļām un apkopot ieteikumus labākai prasmju apguvei. Teorētiskajā daļā analizētas bērnu agrīnās attīstības īpatnības, pašapkalpošanās prasmju loma bērna personības veidošanās procesā un rotaļas kā mācīšanās formas nozīmīgums šajā vecumposmā. Praktiskajā daļā veikts novērojums un pedagoģiskais piedāvājums, kurā ar spēles elementu palīdzību tika sekmēta bērnu patstāvība ikdienas situācijās. Pētījuma rezultāti rāda, ka bērni, kuri regulāri iesaistīti rotaļās ar konkrētu mērķi, uzrāda lielāku interesi un spēju darboties patstāvīgi. Rezultāti apstiprina, ka rotaļa ir efektīvs pedagoģisks līdzeklis pašapkalpošanās prasmju attīstīšanā šajā vecumposmā.
dc.description.abstractAuthor: Ieva Kirse Supervisor: Mg. paed. Jana Bubovica The topic of the qualification assignment: The Importance of Play in the Development of Self-Care Skills in Early Childhood The aim of the paper is to theoretically explore and practically evaluate the acquisition of self-care skills in children aged 1.5 to 3 years through play, and to summarize recommendations for more effective skill development. The theoretical part analyzes the specifics of early childhood development, the role of self-care skills in the formation of a child’s personality, and the significance of play as a learning method at this age. The practical part includes observation and a pedagogical proposal, in which children’s independence in everyday situations was promoted through play-based activities. The results of the study show that children who regularly participate in purposefully organized play demonstrate greater interest and improved ability to act independently. The findings confirm that play is an effective pedagogical tool for developing self-care skills in early childhood.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectrotaļa
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectpašapkalpošanās
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectagrīnā bērnība
dc.titleRotaļas nozīme pašapkalpošanās prasmju attīstībā jaunākā vecumposma bērniem
dc.title.alternativeThe importance of play in the development of self-care skills in early childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige