Pašapkalpošanās prasmju attīstība bērniem vecumā no 2 līdz 3 gadiem pirmsskolas izglītība iestādē, izmantojot didaktiskās rotaļas
Author
Lūse, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Arta Lūse Kvalifikācijas darba tēma: pašapkalpošanās prasmju attīstība bērniem vecumā no 2 līdz 3 gadiem pirmsskolas izglītība iestādē, izmantojot didaktiskās rotaļas. Zinātniskā darba vadītāja: Jana Buboviča Darba apjoms: 47 lpp., 3 tabulas, 8 attēli, 37 izmantoti literatūras avoti un 14 pielikumi. Kvalifikācijas darbā tika analizētas teorētiskās atziņas par didaktisko rotaļu nozīmi, pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstībā, bērniem vecumā no 2 līdz 3 gadiem. Pētījuma mērķis bija izstrādāt un pielietot didaktiskās rotaļas, kas veicina bērnu patstāvību tādās jomās, kā ģērbšanās, ēšanas kultūra, higiēnas ievērošanā un tualetes apmeklēšana. Darba autore, balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem un bērnu attīstības īpašībām, atlasīja un radīja konkrētas didaktiskās rotaļas caur kurām, bērni praktiski apguva ikdienā nepieciešamās pašapkalpošanās prasmes. Pedagoģiskās izmēģinājuma darbības rezultāti parāda, ka lielākai daļai bērnu, kas piedalījās pētījumā, tika novērota pozitīva dinamika pašapkalpošanās prasmju attīstībā. Kvalifikācijas darbs uzsver, ka didaktiskas rotaļas ir nozīmīga mācību metode pirmsskolas izglītības iestādēs un sniedz praktiskus pielietojumu risinājumus pedagogu darbā. Pētījuma mērķis: izpētīt pašapkalpošanos prasmju attīstību no 2 līdz 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma jautājums: vai didaktiskās rotaļas spēj veicināt pašapkalpošanās prasmes 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē? Pētījuma bāze: pirmsskolas izglītības iestādē “X”. Pētījumā aptverti 10 bērni vecumā no diviem līdz trīs gadiem. Izmantotās pētījuma metodes: teorētiskā: teorētiskās un zinātniskās literatūras analīze. Empīriskā: pedagoģiskais vērojums, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iegūto datu apstrāde. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, pastāvība, didaktiskās rotaļas, divu un trīs gadus veci bērni, attīstība. Author of the work: Arta Luse Subject of qualification work: development of self-service skills for children aged 2 to 3 years pre-school education in an institution through didactic games Head of Scientific work: Jana Bubovica Work volume: 47 pages, 3 tables, 8 images, 37 literature sources and 14 attachments used. The qualification work analysed theoretical insights on the importance of didactic play, the development of self-service skills for pre-school children, children aged 2 to 3. The aim of the study was to develop and apply didactic games that promote the persistence of children in areas such as dress, eating culture, hygiene observance and visiting the toilet. The author selected and created specific didactic games through which children practically acquired the self-service skills they need on a day-to-day basis, based on the criteria set and the developmental characteristics of their children. The results of the pedagogical trial show that most of the children who participated in the study experienced positive dynamics in the development of self-serving skills. The qualification work emphasizes that didactic games are an important teaching method in pre-school educational institutions and provide practical application solutions in the work of educators. Objective of the study: to explore the development of self-serving skills among 2 - to 3-year- olds in preschool. Study question: is didactic play capable of promoting self-service skills for 2-3 year olds in preschool? Study base: at the pre-primary school “X”. The study covers 10 children aged two to three. Study methods used: theoretical: analysis of theoretical and scientific literature. Empirical: pedagogical observation, pedagogical pilot activity, processing of acquired data. Keywords: self-service skills, permanence, didactic games, children aged two and three, development.