6 gadu vecu bērnu nevēlamas uzvedības mazināšanas iespējas grupas sadarbībā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Kristāla-Valtere, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 6 gadu vecu bērnu nevēlamas uzvedības mazināšanas iespējas grupas sadarbībā pirmsskolas izglītības iestādē Kvalifikācijas darba autore: Alise Kristāla-Valtere Zinātniskā vadītāja: Dr. Psych. Valentīna Romenkova Pētījuma mērķis: empīriski pamatot un teorētiski pētīt pedagoģiskā bērnu nevēlamas uzvedības izpausmes un izstrādāt metodes, kā mazināt nevēlamu bērnu uzvedību grupas sadarbībā. Kvalifikācijas darba mērķis: Analizēt teorētisko literatūru, praktiski pētīt bērnu nevēlamas uzvedības izpausmes un izstrādāt metodes, kā mazināt nevēlamu bērnu uzvedību grupas sadarbībā. Pētījuma jautājums: kādas metodes pedagoģiskajā procesā pielietot, lai mazinātu nevēlamu bērnu uzvedību grupas sadarbībā pirmsskolas izglītības iestādē? Pētījuma metodes: literatūras avotu atlase, izpēte un analīze, pedagoģiskā novērošana. Pētījuma saturs: pētījums aptver 2 nodaļas, pirmajā teorētiskajā daļā apkopoti teorētiskie materiāli par 6 gadus vecu bērnu attīstību, par to, kas ir nevēlama uzvedība, kādi ir tās cēloņi un metodes, kā to mazināt pirmsskolas izglītības iestādē. Otrajā empīriskā daļā tika veikts praktisks pētījums par nevēlamas uzvedības izpausmēm grupas sadarbībā un pētītas metodes, kā šādu uzvedību mazināt . Pētījuma gaitā tika izmantotas divas pētījumu metodes – pedagoģiskā novērošana un praktiskais darbs. Darba rezultāti: darba mērķis sasniegts - izvēlētās un praktiski pielietotās metodes bija efektīvas lai samazinātu nevēlamas uzvedības izpausmes un epizodes pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma pielietojums: pētījumu var pielietot pirmsskolas izglītības pedagogi darbā ar 6- 7 gadus veciem bērniem un bērnu vecāki, kuri saskaras ar nevēlamu uzvedību un grib izprast tās cēloņus un atrast metodes, kā to mazināt. Kvalifikācijas darba apjoms: 33 lappuses, 12 tabulas, 3 pielikumi, 2 diagrammas, 39 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: nevēlama uzvedība, uzvedības korekcijas metodes, bērnu attīstība, pedagoģiskais process pirmsskolā, pirmsskolas vecuma bērni . Qualification thesis topic: possibilities of reducing unwanted behaviour of 6-year-old children in pre-school educational institution in group cooperation Qualification thesis author: Alise Kristāla-Valtere Scientific supervisor: Dr. Psych. Valentīna Romenkova The aim of the research: to empirically substantiate and theoretically investigate the manifestations of undesirable behaviour of children in the pedagogical environment and to develop methods to reduce undesirable behaviour of children in group cooperation. The aim of the qualification work: to analyse theoretical literature, to study in practice the manifestations of children's undesirable behaviour and to develop methods to reduce undesirable behaviour of children in group cooperation. Research question: what methods to use in the pedagogical process to reduce children's unwanted behaviour in group cooperation in a pre-school educational institution? Research methods: selection, study and analysis of literature sources, pedagogical observation. Content of the study: the study consists of 2 chapters, the first theoretical part summarises theoretical materials on the development of 6 year old children, what is undesirable behaviour, what are its causes and methods to reduce it in a pre-school educational institution. The second empirical part of the study was a practical research on the manifestations of undesirable behaviour in group cooperation and methods of reducing such behaviour. Two research methods were used during the study: pedagogical observation and practical work. Results: the aim of the work was achieved - the methods chosen and applied in practice were effective in reducing manifestations and episodes of undesirable behaviour in pre-school education. Application of the study: the study can be applied by preschool teachers working with children aged 6-7 years and parents of children who experience undesirable behaviour and want to understand its causes and find methods to reduce it. Qualification work: 33 pages, 12 tables, 3 annexes, 2 diagrams, 34 references. Key words: unwanted behaviour, behaviour correction methods, child development, pedagogical process in preschool, preschool children .