Muzikālo rotaļu pielietošana trīs līdz četrus gadus vecu bērnu artikulācijas sekmēšanai
Author
Saldābola, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir ”Muzikālo rotaļu pielietošana trīs līdz četrus gadus vecu bērnu artikulācijas sekmēšanai”, ko izstrādājusi Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes apakšprogrammas “Pirmskolas skolotājs” studente Aiga Saldābola. Kvalifikācijas darba mērķis ir noskaidrot, muzikālo rotaļu nodarbības ietekmi uz trīs līdz četrus gadus vecu bērnu artikulācijas aktivitāti. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek analizēta teorētiskā bāze bērnu runas attīstībā, kā arī tiek ieskicēta bērna runas artikulācijas aparāta anatomiskā funkcija. Nodaļā tiek apskatīta vecāku, pedagogu un sabiedrības loma bērna runas attīstībā. Aplūkotas pedagoģiskās un logopēdiskās metodes. Otrā nodaļa ir empīriskais pētījums, kurā veikta bērnu fonētiskās runas testēšana un salīdzinājums starp testēšanas rezultātiem pirms un pēc apzinātu ikdienas muzikālo rotaļu ieviešanas divu mēnešu periodā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 tabulām, 8 attēliem un 2 pielikumiem. Darbā izmantoti 33 avoti , no kuriem 19 literatūras avoti, 9 interneta publikācijas un 5 video materiāli. Kopējais lapaspušu skaits 48. The qualification thesis is entitled "The use of musical activities to stimulate articulation in children aged three to four years", and was written by Aiga Saldābola, a student at the Faculty of the Education Sciences and Psychology of the programme "Pre-school Teacher". The aim of the thesis is to study the effect of musical activities on the articulation of three to four year old children. The thesis consists of two parts. The first part analyses the theoretical background of children's speech development and describes the anatomical role of the articulatory function of the child's speech apparatus. The chapter looks at the role of parents, teachers and society in the development of children's speech. Pedagogical and logopedic methods are described. The second chapter is an empirical study which examines children's phonetic speech and compares the results before and after the introduction of daily musical activities over a two month period. The thesis consists of 3 tables,8 illustrations and 2 annexes. There are 33 scientific sources from whitch 19 literature sources, 9 internet publications and 6 videos were used. The total number of pages is 48.