Bērnu sadarbības prasmju pilnveide kustību rotaļās pirmsskolas izglītības 2. posmā
Author
Ādama, Ivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Ivita Ādama Kvalifikācijas darba tēma: bērnu sadarbības prasmju pilnveide kustību rotaļās pirmsskolas izglītības 2. posmā. Mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt bērnu sadarbības prasmju pilnveides iespējas kustību rotaļās pirmsskolas izglītības 2. posmā. Darbā tiek teorētiski un praktiski analizētas sadarbības prasmju pilnveides iespējas pirmsskolas izglītības 2.posmā. Tika izstrādāts kustību rotaļu komplekss. Pētījuma laikā tika secināts, ka sadarbības prasmju attīstīšanai visefektīvākās ir kustību rotaļas, kurās bērni darbojas pāros vai mazās grupās. Lai veicinātu motivāciju un sadarbību, būtiski radīt rotaļas kontekstu, kas pamato kopdarbības nepieciešamību. Skolotājs vada rotaļas norisi, organizē grupas un noslēgumā akcentē sadarbības nozīmi. Darbs sastāv no 30 lapaspusēm, 23 izmantotiem literatūras avotiem, 8 attēliem, 6 tabulām, 1 pielikumiem. Atslēgas vārdi: sadarbības prasmes, kustību rotaļas, pirmsskolas izglītības 2.posms. Author of the paper: Ivita Adama Qualification paper topic: Improving Children's Cooperation Skills Through Movement Games in the Second Stage of Preschool Education The aim: to theoretically explore and practically assess the possibilities for developing children's cooperation skills through movement games in the second stage of preschool education. The paper provides a theoretical and practical analysis of the possibilities for developing cooperation skills in the second stage of preschool education. A set of movement games was developed as part of the study. The findings show that movement games involving pairs or small groups are the most effective for fostering cooperation skills. To enhance children's motivation and willingness to cooperate, it is important to create a meaningful game context that highlights the need for collaboration. The teacher plays a key role by guiding the game, organizing group formations, and emphasizing the importance of cooperation during the reflection phase. The paper consists of 30 pages, includes 23 literary sources, 8 figures, 6 tables, and 1 appendices. Keywords: cooperation skills, movement games, second stage of preschool education.