Bēnu izpratne par veselīga uztura pamatprincipiem pirmsskolā. Bērniem vecumā no 3-5 gadiem
Author
Šūmakere, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Signe Šūmakere Bakalaura darba temats: “Bērnu izpratne par veselīga uztura pamatprincipiem pirmsskolas 2. vecumposmā”. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot, kā izglītojošas aktivitātes ietekmē bērnu izpratni par veselīgu uzturu. Darba pirmajā daļā tiek apskatīti veselīga uztura pamatprincipi, pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības attiecīgajā vecumposmā un pedagoģiskie aspekti, kas saistīti ar izpratnes veidošanos. Otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums privātajā pirmsskolas izglītības iestādē “CreaKids”. Pētījumā piedalījās 10 bērni vecumā no 3 līdz 4 gadiem. Datu vākšanai izmantots novērojums un STAP vērtēšanas metode, analizējot bērnu prasmes pirms un pēc izglītojošām nodarbībām. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos kritērijus, izglītojoši uzdevumi, izstrādāti metodiskie materiāli un to mērķtiecīga izmantošana mācību procesā, uzlabo bērnu zināšanas un veicina dziļāku izpratni par veselīga uztura principiem. Darba noslēgumā aprakstīti secinājumi un ieteikumi pirmsskolas pedagogu darbam, lai sekmētu bērnu izpratni par veselīga uztura nozīmi. Atslēgvārdi: veselīgs uzturs, pirmsskolas vecums, bērnu izpratne, izglītojošas aktivitātes, STAP metode. Bakalaura darba apjoms ir 54 lpp , darbā iekļautas 17 tabulas, 13 attēli, 5 pielikumi. Izmantoti 35 informācijas avoti. Author of the Bachelor's Thesis: Signe Šūmakere Thesis Topic: "Children's Understanding of the Basic Principles of Healthy Nutrition in the Preschool Age" Research Objective: Theoretical and practical exploration of how educational activities influence children's understanding of healthy nutrition. The first part of the thesis examines the basic principles of healthy nutrition, developmental characteristics of preschool-age children, and pedagogical aspects related to understanding formation. The second part includes an empirical study conducted at the private preschool institution "CreaKids". Ten children aged 3 to 4 participated in the study. Data collection involved observation and the STAP assessment method, analyzing children's skills before and after educational sessions. The empirical part confirmed the hypothesis, considering the criteria set forth, educational tasks, developed methodological materials, and their targeted use in the teaching process, enhancing children's knowledge and promoting a deeper understanding of the principles of healthy nutrition. The conclusion of the thesis outlines findings and recommendations for preschool educators to enhance children's understanding of the importance of healthy nutrition. Keywords: healthy nutrition, preschool age, children's understanding, educational activities, STAP method. The Bachelor's Thesis spans 54 pages, including 17 tables, 13 figures, and 5 appendices. It draws upon 35 information sources.