Montesori didaktisko materiālu izmantošanas iespējas 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanā
Author
Maldžus, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore, Signe Maldžus, izstrādāja kvalifikācijas darbu “Montesori didaktisko materiālu izmantošanas iespējas 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanā”. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt 2-3 gadu vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanu, izmantojot Montesori didaktiskos materiālus. Pētījuma pirmajā nodaļā tiek analizēta un aprakstīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra pašapkalpošanās prasmēm 2-3 gadu veciem bērniem, Montesori jēdziens un nozīme un Montesori didaktisko materiālu izmantošanas iespējas. Pētījuma otrajā nodaļā tiek veikts empīriskais pētījums par Montesori didaktisko materiālu izmantošanu pirmsskolas izglītības iestādē 2-3 gadu veciem bērniem, raksturojot pētījuma metodoloģiju un pētāmo grupu, kā arī veicot pedagoģisko izmēģinājumdarbību pedagoģiskā procesa organizācijā. Pētījuma rezultātā tiek novērots pašapkalpošanās prasmju apguves līmeņu paaugstinājums, kā arī secinājumos tiek uzskaitīti Montesori didaktiskie materiāli, kas sekmē bērna pašapkalpošanās prasmi. Kvalifikācijas darba apjoms ir 37 lapaspuses. Darba saturā ietilpst 16 attēli, 5 tabulas, 29 bibliogrāfiskās vienības un 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, Montesori, Montesori didaktiskie materiāli, 2-3 gadus veci bērni. The author of the work, Signe Maldžus, developed a qualification work “Opportunities for using Montesori didactic materials to promote self-service skills of children aged 2-3 years”. The aim of the work is to identify and test in practice the promotion of self-service skills for children aged 2-3 using Montesori didactic materials. The first section of the study analyses and describes pedagogical and psychological literature for self-service skills in children aged 2-3 years, the concept and meaning of Montesori and the feasibility of using Montesori didactic materials. In the second section of the study an empirical study is carried out on the use of Montesori didactic materials in a pre-school educational institution for children aged 2-3 years, characterising the study methodology and study group, as well as performing pedagogical experimental activities in the organisation of the pedagogical process. As a result of the study, increased levels of self-service skills are observed, as well as Montesori didactic materials promoting children's self-service skills are listed in the conclusions. Work size is 37 pages. The content of the work includes 16 images, 5 tables, 29 bibliographical units and 6 annexes. Keywords: self-service skills, Montesori, Montesori didactic materials, children 2-3 years old.