• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasaku izmantošana 3 - 4 gadīgu bērnu stāstītprasmes attīstīšanai pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-108404-Sinauska_Santa_ss23002.pdf (1.902Mb)
Author
Šinauska, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Santa Šinauska Pētījuma tēma: Pasaku izmantošana 3-4 gadīgu bērnu stāstītprasmes attīstīšanai pirmsskolā Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt pasaku izmantošanu 3 - 4 gadīgu bērnu stāstītprasmes attīstības veicināšanā pirmsskolā. Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg. Paed. Jolanta Kriščune Kvalifikāvijas darba teorētiskajā daļā tiek teorētiski analizēta stāstītprasmes būtība un pilnveides iespējas pirmsskolā, kā arī teorētiski pamatota pasaku, kā stāstītprasmes attīstītājas veicinātāju nozīme pirmsskolā. Darbā apskatītas dažādas pasaku pasniegšanas metodes. Pētījuma teorētiskajā daļa izstrādāti kritēriji un rādītāji bērnu stāstītprames novērtēšanai. Pētījuma praktiskajā daļā veikta bērnu novērošana un izmēģinājuma darbība pirmsskolas izglītības iestādē, kurā pielietotas dažādas pasaku pasniegšanas metodes . Pētījuma piedalās 18 bērni, vecumā no 3 – 4 gadiem. Pētījuma rezultāti parāda, ka radoša pieeja pasaku pasniegšanā veicina bērna stāstītprasmes attīstību. Atslēgas vārdi: pasakas, stāstītprasme, pirmsskola, valodas attīstība. Darba apjoms: 33 lpp, 4 tabulas, 27 literatūras avoti, 6 pielikumi.
 
Author of the work: Santa Šinauska Research issue: The use of fairy tales in developing storytelling skills of 3-4 year old children in preschool. Research aim: to theoretically analyze and practically test the use of fairy tales for the development of storytelling skills of 3 - 4 year old children in preschool. Scientific head of qualification work: Mg. Paed. Jolanta Kriščune The theoretical part of the qualification work theoretically analyzes the essence of storytelling skills and development opportunities in preschool, as well as theoretically substantiates the role of fairy tales as facilitators of storytelling skills in preschool. The work examines various methods of teaching fairy tales. The theoretical part of the research develops criteria and indicators for assessing children's storytelling skills. The practical part of the research involves observation of children and pilot activities in a preschool educational institution, where various methods of teaching fairy tales are used. The research involves 18 children aged 3-4 years. The results of the study show that a creative approach to teaching fairy tales promotes the development of children's storytelling skills. Keywords: fairy tales, storytelling skills, preschool, language development. Work volume: 33 pages, 4 tables, 27 literature sources, 6 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70702
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV