Elpošanas vingrinājumu ietekme uz koncentrēšanās spējām: Stroop testa rezultātu analīze
Автор
Kļaviņa, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miškuna, Ineta
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā “Elpošanas vingrinājumu ietekme uz koncentrēšanāš spējām: Stroop testa rezultātu analīze” autore izvirzīja mērķi analizēt elpošanas vingrinājumu ietekmi uz koncentrēšanās spējām un kā šīs izmaiņas attēlojas Stroop testa rezultātos. Izmantotās metodes elpošanas vingrinājumu pētīšanai bija zinātniskās literatūras analīze un praktiskais pētījums, kurā piedalījās 24 dalībnieki vecumā no 20 līdz 45 gadiem. Dalībnieki tika sadalīti eksperimentālajā grupā un kontrolgrupā, kā arī pētījuma noslēgumā eksperimentālās grupas dalībniekiem tika nosūtīta aptauja. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka eksperimentālās grupas dalībnieku Stroop testa rezultāti pakāpeniski uzlabojās un saglabājās stabili. Aptaujā vairākums dalībnieku atzina, ka pēc elpošanas vingrinājumu pildīšanas jutās mierīgāk, stress mazinājās, kā arī izteikti koncentrējās pildot testu. Tas apstiprināja teorētiskajā daļā pētīto par elpošanas vingrinājumu ietekmi uz uzmanības noturēšanu un koncentrēšanās spējām. In the Bachelor's work, “The impact of breathing exercises on concentration ability: Stroop test results analysis” the work author aimed to analyse the impact of breathing exercises on ones ability to better concentrat and how the resulting changes of performing said exercises are reflected in the results of the Stroop test. Methods used to study breathing exercises included scientific literature analysis and a practical study of 24 participants aged 20 to 45. Participants were divided into an experimental group and a control group, and a survey was sent to participants in the experimental group at the end of the study. Results from the study show that amoung the participants in the experimental group, the results of the Stroop test gradually improved and remained stable. In the survey, a majority of participants admitted feeling more relaxed after completing the afforementioned breathing exercises, stress eased and a strong focus on the test. This confirms what has been studied in the theoretical part about the positive effects of breathing exercises on concentration ability.