Pirmsskolas izglītības 1. posma bērnu radošuma attīstības sekmēšana āra nodarbības
Автор
Didze, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Līva Didze Darba nosaukums: Pirmsskolas izglītības 1. posma bērnu radošuma attīstības sekmēšana āra nodarbībās. Darba mērķis: Izpētīt ar kādiem paņēmieniem un metodēm pirmsskolas izglītības 1. vecumposmā sekmēt bērnu radošumu āra nodarbībās. Darba teorētiskajā daļā tika izpētīts radošuma jēdziens un tā nozīme pirmsskolas izglītības vecumposmā, noskaidrota sociālo prasmju un sadarbības ietekme agrīnās bērnības attīstībā, kā arī radošuma veicināšanā. Tika izpētītas radošuma veicināšanas iespējas agrā bērnībā, āra nodarbību nozīme un ietekme uz radošumu pirmsskolas izglītības 1. vecumposmā. Tika apkopotas vairākas psihologu, pētnieku atziņas, kā arī zinātniskie raksti, pētījumos gūtās atziņas par radošumu un āra nodarbībām, to pozitīvajiem aspektiem bērna attīstībā un bērna radošuma attīstības sekmēšanā. Pētnieciskā darba laikā tika secināts, ka radošumam nav viena noteikta skaidrojuma, jo tas ietver sevī daudz radošuma raksturojošus aspektus tādus kā iztēle, orģinālu ideju pielietojums, lai radītu ko īpašu. Tika noskaidrots un gūts apstiprinājums tam, ka skolotājs ieņem nozīmīgu lomu bērna radošuma attīstībā, āra nodarbību ietvaros. Āra nodarbībās bērns var izpausties un pielietojot savu iztēli, īstenot un radīt sevis iecerēto, orģinālo ideju, attīstot radošumu, savas prasmes un zināšanas. Kvalifikācijas darba apjoms: Darbs sastāv no 3 nodaļām, apakšnodaļām, 3 attēliem, 4 tabulām, secinājumiem un 2 pielikumiem, kas kopā sastāda 45 lpp. Author of the work: Līva Didze Title of the work: Promoting the Development of Creativity in the First Stage of Preschool Education through Outdoor Activities. Aim of the work: To explore which methods and techniques can support children's creativity during outdoor activities in the first stage of preschool education. In the theoretical part of the work, the concept of creativity and its importance in early childhood education were examined. The study looked at how social skills and cooperation influence early childhood development and the promotion of creativity. It also explored the possibilities of encouraging creativity in early childhood, and the role and impact of outdoor activities on children's creativity in preschool education. The work includes insights from psychologists, researchers, and scientific articles, along with research findings about creativity and outdoor learning. These sources highlight the positive effects of outdoor activities on child development and creativity. The research showed that there is no single definition of creativity, as it includes many characteristics such as imagination and the use of original ideas to create something unique. The study confirmed that the teacher plays a key role in developing a child’s creativity, especially during outdoor activities. In outdoor settings, children can express themselves, use their imagination, and create their own original ideas while developing skills and knowledge. Scope of the qualification paper: The work consists of 3 chapters with subchapters, 3 images, 4 tables, conclusions, and 2 appendices, making a total of 45 pages.