Lasītprasmes attīstības veicināšana 5-6 gadus vecuma bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Autor
Krēsliņa, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore: Karīna Krēsliņa Kvalifikācijas darba tēma: “Lasītprasmes attīstības veicināšana 5-6 gadus vecuma bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā ”. Darba zinātniskais vadītajs: Dr.paed. Inga Stangaine Pētījuma mērķis: izpētīt pirmsskolas vecuma bērniem, lasītprasmes attīstības veicināšanu un to paņēmienus, kā arī iegūt zinātnieku pārbaudītu informāciju, izpētīt un pielietot to praksē. Paust secinājumus par iegūto informāciju. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tika apkopots kas ir lasītprasmes skaidrojums. Lasītprasmes apguves veicināšana ģimenē un pirmsskolā. Kā arī tika 5-6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums saistībā ar pētāmo tematu. Pedagoģiskais process bērnu lasītprasmes sekmēšanai. Empīriskajā daļā tika aprakstīts pētījuma raksturojums, pētījumā iesaistīto bērnu lasītprasmju raksturojums pētījuma sākumā. Pedagoģiskais process bērnu lasītprasmes sekmēšanai, kā arī pētījumā iegūto rezultātu apkopojums un analīze. Kvalifikācijas darba apjoms: Kvalifikācijas darba apjoms ir 44 lappuses. Darbs satur 4 tabulas, 4 attēlus, 37 izmantotās literatūras avotus, pielikumu ar 7 attēliem, secinājumi un ieteikumi pedagogiem. Atslēgas vārdi: pirmsskola,lasītprasme,valoda,spēles,rotaļas Author of the qualification thesis: Karīna Krēsliņa Theme of the qualification thesis: “The development of reading skills of 5–6-year-old children in the preschool pedagogical process”. Supervisor of the thesis: Dr.paed. Inga Stangaine Research Aim: The aim of this study is to investigate effective methods for promoting the development of reading skills in preschool-aged children. It seeks to identify and analyze scientifically validated strategies, apply them in practice, and draw evidence-based conclusions from the findings. The thesis consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part summarizes the concept of reading proficiency, the promotion of reading skills acquisition in the family and in preschool, as well as the developmental characteristics of 5–6-year-old children in relation to the research topic. It also includes an overview of the pedagogical process aimed at fostering children's reading skills. The empirical part describes the nature of the research, the initial reading skill characteristics of the children involved, the pedagogical process used to promote reading skills, and a summary and analysis of the research findings. The scope of the qualification work: The qualification thesis consists of 44 pages, 4 tables, 4 pictures, bibliography of 37 units, an appendix with 7 pictures, conclusions and recommendations for educators. Keywords: preschool, reading skills, language, games, toys