Mākslinieciski radošā darbība vizuālajā mākslā pirmsskolā bērnu pašapziņas veicināšanai
Author
Baugere, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Diāna Baugere Kvalifikācijas darba tēma: Mākslinieciski radošā darbība vizuālajā mākslā pirmsskolā bērnu pašapziņas veicināšanai. Izvēlētā tēma ir aktuāla, jo radošuma un pašapziņas veidošana ir būtiska personības attīstības sastāvdaļa, un vizuālā māksla pirmsskolā sniedz iespēju veicināt bērna patstāvību, pašvērtējumu un radošo darbību. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt, kā mākslinieciski radošā darbība vizuālajā mākslā veicina 3–4 gadīgu bērnu pašapziņu pirmsskolas izglītības procesā. Teorētiskajā daļā analizētas dažādu autoru atziņas par pašapziņu un radošuma attīstību bērnībā, kā arī vizuālās mākslas un mākslinieciskās darbības nozīme pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek definēti divi pašapziņas kritēriji – aizrautība un pašiniciatīva. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā iekļauta pētījuma metodoloģija, pētījuma norise un analizēti pētījuma rezultāti. Kvalifikācijas darba nobeigumā ir aprakstīti secinājumi. Atslēgvārdi: pašapziņa, radošā darbība, vizuālā māksla, pirmsskola. Kvalifikācijas darbā: 36 lpp., 4 attēli, 4 tabulas, 4 pielikumi, 15 literatūras avoti. Author of the work: Diāna Baugere Title of the Qualification work: Artistic creative activity in visual art in preschool for the promotion of children's self-confidence. The chosen topic is topical, because the formation of creativity and self-confidence is an essential component of personality development, and visual art in preschool provides an opportunity to promote a child's independence, self-esteem and creative activity. The aim of the qualification thesis is to theoretically substantiate and empirically verify how artistic creative activity in visual art promotes the self-confidence of 3-4 year old children in the preschool education process. The theoretical part analyzes the findings of various authors about the development of self-confidence and creativity in childhood, as well as the importance of visual art and artistic activity for preschool children. Two criteria of self-confidence are defined - passion and self-initiative. The empirical part of the qualification thesis includes the research methodology, the research process and analyzes the research results. The conclusions are described in the conclusion of the qualification thesis. Keywords: self-confidence, creative activity, visual art, preschool. Qualification work: 36 pages, 4 pictures, 4 tables, 4 appendices, 15 literature sources.