• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļnodarbība 3. vecumposma bērnu empātijas sekmēšanai pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-108482-Artjukova_Agnese_aa23001.pdf (494.4Kb)
Author
Artjukova, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats Rotaļnodarbība 3. vecumposma bērnu empātijas sekmēšanai pirmsskolā tika izvēlēts, balstoties uz problēmsituāciju novērojumiem grupas vidē, tai skaitā konfliktsituāciju rašanās cēloņiem. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā rotaļnodarbībā pirmsskolā sekmējama 3. vecumposma bērnu empātija – kādas metodes pedagogs var izmantot un kā var plānot nodarbības, lai bērniem veicinātu iejušanos, līdz ar to, konfliktsituāciju risināšanas iespējas. Kvalifikācijas darba teorētiskās daļas sākumā tiek apkopota literatūra no dažādiem autoriem, lai noskaidrotu, kas ir jēdziens empātija. Tiek noskaidrots, ar ko empātija atšķiras no līdzjūtības, kāpēc izrādīt empātiju ir svarīgi un kā to var sekmēt. Tika izvirzīti jēdziena empātija kritēriji un pazīmes, pēc kuriem tika veikta pētījuma norise. Tiek izzināta literatūra par 3. vecumposma bērnu vispārēju raksturojumu – fizisko attīstību, kas raksturīga 5 - 7 gadus veciem bērniem, kā arī runas, domāšanas, komunikācijas veidošanas un emocijas regulācijas attīstību. Teorētiskā daļa turpinās ar rotaļnodarbību un tās veidiem. Tiek noskaidrots, kāpēc rotaļnodarbība ir svarīga un ar ko tā atšķirās no rotaļdarbības. Šajā nodaļā tiek dots ieskats, kā skolotājs veiksmīgi varētu plānot nodarbības, lai sekmētu bērnu empātiju, izmantojot sociāli emocionālās mācīšanas metodes. Kvalifikācijas darba pēdējā daļa sastāv no empīriskā pētījuma, kurš iedalās 3 daļās. Pirmajā daļā tiek aprakstītas pētījuma metodes, kuras tiek izmantotas pētījuma īstenošanai. Tika veikts grupas vispārējs raksturojums, uz kuru balstās pētījuma būtība. Tāpat tika izvirzīti kritēriji, pēc kuriem tika vērtēti bērnu empātijas uzlabojumi. Otrā daļa sastāv no pētījuma norises, kurā tiek aprakstīta rotaļnodarbību gaita un to analīze. Trešā empīriskā pētījuma daļa sastāv no pētījuma rezultātiem un to analīzes. Atslēgvārdi: empātija, rotaļnodarbība, iejušanās, pirmsskola. Kvalifikācijas darbā: 31 lpp., 2 attēli, 7 tabulas, 23 avoti, 2 pielikumi.
 
The topic of the qualification work Play activity for children of the 3rd age group to promote empathy in preschool was chosen based on observations of problem situations within the group environment, including the causes of conflicts. The purpose of the work is to theoretically explore and practically test how empathy in preschool children aged 5 to 7 can be promoted through play activities - what methods the teacher can use and how activities can be planned to encourage children's empathy and thereby improve conflict resolution skills. The theoretical part of the qualification work begins with a review of literature from various authors to define the concept of empathy. It clarifies how empathy differs from compassion, why showing empathy is important, and how it can be encouraged. Criteria and indicators of the concept of empathy are established and used in the course of the study. The literature also explores the general characteristics of children in the third age group - specifically, the physical development typical for children aged 5 to 7, as well as the development of speech, thinking, communication, and emotional regulation. The theoretical part continues with a focus on play activities and their types. It examines why play activities are important and how they differ from general play. This chapter provides insight into how a teacher can successfully plan lessons to promote children's empathy using social-emotional learning methods. The final part of the qualification work consists of an empirical study, which is divided into three parts. The first part describes the research methods used to conduct the study. A general characterization of the group was carried out, forming the foundation of the study. Criteria were also set to evaluate improvements in children's empathy. The second part consists of the study's implementation, describing the course of the play activities and their analysis. The third part of the empirical study presents the research results and their analysis. Keywords: empathy, play activity, integration, preschool. Qualification work: 31 pages, 2 images, 7 tables, 23 sources, 2 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70722
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV