Показать сокращенную информацию
Runas darbības aktivizēšana artikulācijas rotaļās un vingrinājumos 2 – 3 gadu veciem bērniem pedagoģiskajā procesā
dc.contributor.advisor | Vilka, Ilze | |
dc.contributor.author | Miķelsone, Santa | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:04:41Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:04:41Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 108485 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70723 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba temats: Runas darbības aktivizēšana artikulācijas rotaļās un vingrinājumos divus līdz trīs gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā. Darba autors: Santa Miķelsone. Darba mērķis – teorētiski analizēt un praktiski izpētīt 2 – 3 gadus vecu bērnu runas darbības aktivizēšanu caur rotaļām, pūšanas un artikulācijas vingrinājumiem. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātniskās teorijas par valodas un runas attīstību, analizēta bērnu vecumposma runas attīstība un rotaļu un vingrinājumu nozīme bērna valodas attīstībā. Darba empīriskajā daļā tiek veikta pētījuma izstrāde un rezultātu apkopojums. Pētījuma sākumā tiek veikta novērošana, izstrādāts bērnu runas attīstības novērtējums. Pētījuma praktiskajā daļā tiek aprakstīta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pielietoto aktivitāšu apraksts runas darbības sekmēšanai. Beigās tika analizētas bērnu runas prasmes pēc šo metožu pielietošanas un veikta secinājumu izstrāde. Pētījuma jautājums: Kā elpošanas, pūšanas un artikulācijas rotaļas un vingrinājumi ietekmē runas darbību divus līdz trīs gadus veciem bērniem? Darba apjoms: 47 lpp, 16 attēli, 3 tabulas, 42 izmantotās literatūras un informācijas avoti, 6 pielikumi. Atslēgvārdi: runa, runas attīstība, 2 – 3 gadus vecu bērnu runas attīstības raksturojums, pedagoģiskais process pirmsskolā, elpošana, pūšana, artikulācija, rotaļa, vingrinājumi. | |
dc.description.abstract | The theme of the qualification work: Activating speech activity in games and exercises for two- to three-year-old children in the pedagogical process. The author of the work: Santa Miķelsone. Purpose of the work: to theoretically analyze and practically investigate the activation of speech activity in 2-3 year old children through games, blowing and articulation exercises. The theoretical part of the qualification work analyzes scientific theories of pedagogy and psychology regarding the development of language and speech, analyzes the development of speech in children's age groups, and the importance of games and exercises in the development of a child's language. The empirical part of the work includes the development of the study and the summary of the results. At the beginning of the study, observation is carried out, an assessment of children's speech development is developed. The practical part of the study describes pedagogical pilot activity, a description of the activities used to promote speech activity. At the end, children's speech skills were analyzed after the application of these methods and conclusions were drawn. The hypothesis put forward within the framework of the study: How do breathing, blowing, and articulation games and exercises affect speech activity in two- to three-year-old children? Volume of the qualification work: 47 pages, 16 images, 3 tables, 42 sources of literature and information used, 6 appendices. Key words: speech, speech development, characteristics of speech development in 2-3 year old children, pedagogical process in preschool, breathing, blowing, articulation, play, exercises. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Runas attīstība | |
dc.subject | 2 -3 gadus vecu bērnu runas attīstības raksturojums | |
dc.subject | Pedagoģiskais process pirmsskolā | |
dc.subject | Pūšana | |
dc.subject | Artikulācija | |
dc.title | Runas darbības aktivizēšana artikulācijas rotaļās un vingrinājumos 2 – 3 gadu veciem bērniem pedagoģiskajā procesā | |
dc.title.alternative | Activating speech activity in games and exercises for two- to three-year-old children in the pedagogical process | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Файлы в этом документе
Данный элемент включен в следующие коллекции
-
Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]
IEROBEŽOTAS PIEKĻUVES KOLEKCIJA. PILNTEKSTS PIEEJAMS LU STUDENTIEM U.C. PERSONĀLAM.