dc.contributor.advisor | Urdziņa-Deruma, Māra | |
dc.contributor.author | Jaroslavceva, Marija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:04:43Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:04:43Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 108487 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70724 | |
dc.description.abstract | Diplomdarbs “Skolēnu motivācijas veicināšana šūšanas prasmju apguvei dizainā un tehnoloģijās 6.klasē” ir izstrādāts ar mērķi izpētīt, vai motivējošu mācību uzdevumu izmantošana veicina 6. klases skolēnu interesi un iesaisti šūšanas prasmju apguvē dizainā un tehnoloģijās. Diplomdarba aktualitāte ir saistīta ar skolēnu motivācijas trūkumu mācību procesā, kas ir aktuāla problēma mūsdienu izglītības sistēmā. Daudzi skolēni nepietiekami iesaistās mācību darbā, kas negatīvi ietekmē viņu mācību sasniegumus, pašvērtējumu un attieksmi pret izglītību kopumā. Šo problēmu var veicināt dažādi faktori, piemēram, mācību satura skolēniem šķiet neinteresants, skolotāja komunikācijas trūkums, skolēnu pārmērīga noslodze vai neatbilstošs mācību stils. Īpaši būtiski ir veicināt motivāciju praktisko prasmju apguvē, piemēram, šūšanas prasmju attīstīšanā dizaina un tehnoloģiju stundās, jo tās prasa pacietību, precizitāti un radošumu. Ja skolēni nejūt ieinteresētību un iesaisti, viņu attieksme pret šo priekšmetu var kļūt negatīva, kas samazina arī viņu vēlmi pilnveidot savas prasmes. Pētījuma rezultātā tiek izstrādāti un aprobēti konkrēti mācību uzdevumi, kas balstīti uz skolēnu motivācijas teorijām un praktisko darbību, lai veicinātu aktīvāku līdzdalību un uzlabotu mācīšanās pieredzi dizaina un tehnoloģiju stundās. Darba apjoms ir 47 lapaspuses, neieskaitot pielikumus. Darbs sastāv no teorētiskās daļas ar 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām, un praktiskās daļas ar 6 apakšnodaļām. Darbā izmantotas metodes: literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, skolēnu anketēšana. Darbā ietverti 2 attēli, pielikumi. Darba izstrādē ir izmantotas atsauces un informācija no 42 literatūras un izziņu avotiem. | |
dc.description.abstract | The thesis "Encouraging Student Motivation for Learning Sewing Skills in Design and Technology in 6th Grade" aims to explore whether using motivating tasks increases 6th-grade students' interest and involvement in learning sewing skills in design and technology. The relevance of this thesis is connected to the issue of low student motivation in the learning process, which is a common problem in today's education system. Many students do not engage enough in their studies, which negatively affects their performance, self-esteem, and attitude towards education in general. This problem can be caused by various factors, such as uninteresting content, lack of teacher communication, too much workload, or an unsuitable teaching style. It is especially important to encourage motivation for practical skills, such as learning sewing in design and technology lessons, because these skills require patience, accuracy, and creativity. If students do not feel interested or engaged, their attitude towards the subject can become negative, reducing their desire to improve their skills. As a result of the research, specific learning tasks are developed and tested to encourage more active participation and improve the learning experience in design and technology lessons. The thesis comprises 47 pages, not including the appendices. It includes a theoretical part with 2 chapters and 6 subchapters, as well as a practical part with 6 subchapters. The methods used in the research are literature review, observation, and student surveys. The thesis includes 2 figures, and appendices. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | dizains un tehnoloģijas | |
dc.subject | mācību motivācija | |
dc.subject | šūšanas prasmes | |
dc.subject | praktiskā darbība | |
dc.title | Skolēnu motivācijas veicināšana šūšanas prasmju apguvei dizainā un tehnoloģijās 6. klasē | |
dc.title.alternative | Enhancing Students' Motivation for Learning Sewing Skills in Design and Technology in 6th Grade | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |