dc.contributor.advisor | Tūbele, Sarmīte | |
dc.contributor.author | Babicka, Aleksandra | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:04:44Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:04:44Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 108513 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70728 | |
dc.description.abstract | Maģistra darbs “Ārpusklases atbalsta modeļi sākumskolas skolēniem ar autiskā spektra traucējumiem iekļaujošā izglītībā” izstrādāts ar mērķi izzināt piemērotākos ārpusklases atbalsta modeļus vispārējās izglītības iestādēs, kas atbilstu sākumskolas skolēnu ar autiskā spektra traucējumiem vajadzībām un mācību satura apguves iespējām. Darba teorētiskajā daļā analizētas mūsdienu iekļaujošās izglītības tendences, kā arī raksturota ārpusklases atbalsta sistēmas nepieciešamība un specifika iekļaujošā izglītībā. Balstoties uz veiktiem pētījumiem par sākumskolas skolēnu ar autiskā spektra traucējumiem iekļaušanas skolas vidē īpatnībām, noteiktas galvenās vajadzības, kuras nepieciešams apmierināt mācību procesā. Empīriskajā pētījumā, balstoties uz sākumskolas vides izpēti, speciālo pedagogu, psihologu, skolotāju un vecāku intervijā, noteiktas galvenās problēmas bērnu ar autiskā spektra traucējumiem iekļaušanā. Darba noslēgumā, balstoties uz atklāto problēmu analīzi, izstrādāts ieteicamais ārpusklases atbalsta modelis, kas ļautu veiksmīgāk iekļaut vispārējā izglītības iestādē skolēnus ar autiskā spektra traucējumiem. | |
dc.description.abstract | The master’s thesis “Extracurricular Support Models for Primary School Pupils with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Education” aims to explore the most suitable extracurricular support models in mainstream education institutions that meet the needs of primary school pupils with autism spectrum disorders and support their ability to access and engage with the curriculum. The theoretical part of the thesis examines current trends in inclusive education and outlines the necessity and specific features of extracurricular support systems within an inclusive framework. Drawing on research into the inclusion of primary school pupils with autism spectrum disorders in school environments, the main educational needs to be addressed in the learning process have been identified. The empirical study, based on an analysis of the primary school environment and interviews with special educational needs teachers, psychologists, classroom teachers, and parents, identifies the key challenges in the inclusion of pupils with autism spectrum disorders. Based on the analysis of these challenges, a recommended model of extracurricular support has been developed to enable more effective inclusion of pupils with autism spectrum disorders in mainstream education institutions. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Autiskā spektra traucējumi | |
dc.subject | Ārpusklases atbalsta modeļi | |
dc.subject | Iekļaujoša izglītība | |
dc.subject | Sākumskolas skolēni | |
dc.title | Ārpusklases atbalsta modeļi sākumskolas skolēniem ar autiskā spektra traucējumiem iekļaujošā izglītībā | |
dc.title.alternative | Models of extracurricular support for primary school students with autism spectrum disorders in inclusive education | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |