• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tehnoloģiju izmantošana mācību procesam, interjera veiksmīgai izstrādei un izpētei

Thumbnail
View/Open
299-108526-Macius_Santa_sp11078.pdf (2.450Mb)
Author
Macius, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Karlsone, Inguna
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore izveido digitālo mācību rīku tiešsaitē – mobilo lietotni par interjera stiliem, lai profesionālās vidējās izglītības skolēni attīstītu prasmes interjera dizaina jomā. Digitālo tehnoloģiju izmantošana pedagogiem uzlabo interjera dizaina mācīšanas procesu, veicina pilnvērtīgāku skolēnu prasmju apguvi, attīsta dizaina risinājumu izstrādi, dažādo mācību metodes un nodrošina individualizētu mācību procesu. Pētījuma mērķis ir izstrādāt mobilo lietotni kā digitālo rīku interjera dizaina apguvei profesionālā vidējā izglītībā, lai veicinātu mācību procesa kvalitāti un skolēnu profesionālo prasmju attīstību interjera dizaina jomā. Pētījums veidots kā dizainā balstīts pētījums, tā bāzi veido izstrādātā mobilā lietotne, aptaujas, novērojumi un intervijas. Darba rezultāti pierāda, ka tehnoloģiju izmantošana profesionālās izglītības praksē ir nozīmīgs resurss mūsdienīgai, elastīgai un uz attīstību vērstai mācību videi. Mērķtiecīgi integrēti digitālie rīki spēj būtiski veicināt skolēnu profesionālo izaugsmi, uzlabot skolēnu radošās prasmes, kritisko domāšanu un spēju patstāvīgi risināt problēmas, kā arī atbilstoši sagatavot mūsdienu darba tirgus prasībām.
 
The author of the thesis has developed an online digital learning tool – a mobile application about interior design styles to support vocational secondary education students in developing skills in the field of interior design. The use of digital technologies enhances the teaching process for educators, promotes more effective skill acquisition among students, supports the development of design solutions, diversifies teaching methods, and enables a more individualized learning process. The aim of the study is to develop a mobile application as a digital tool for learning interior design in vocational secondary education, in order to increase the effectiveness of the learning process and foster students’ professional skill development in interior design. The research is conducted as a design-based study, grounded in the development of the mobile application and supported by surveys, observations, and interviews. The results demonstrate that the integration of technology in vocational education practice is a significant resource for creating a modern, flexible, and development-oriented learning environment. Purposefully integrated digital tools can substantially promote students’ professional growth, enhance their creative abilities, critical thinking, and problem-solving skills, as well as ensure their preparedness for the demands of the contemporary labor market.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70731
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV