Valsts simbolu apgūšana pirmsskolas izglītības 2. posmā
Autor
Reinis, Kristers
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darbs “Valsts simbolu apgūšana pirmsskolas izglītības 2. posmā” autors - Kristers Reinis. Darbā jūs iepazīsiet galvenos pamatprincipus patriotisma, nacionālo vērtību, kultūras un simbolu apguvē. Darbs palīdzēs saprast vai otrais vecumposms ir piemērots, lai apgūtu šāda veida tēmas un cik lielā mērā tās var apgūt. Iepazīsiet vecāku lomu šo simbolu apguvē, uzzināsiet arī to, cik tā ir nozīmīga, lai pirmsskolas izglītības programma tiktu apgūta pilnvērtīgi. Pētījuma daļā tiek intervēti divu pirmsskolas izglītības iestāžu pārstāvji, noskaidrojot, kā šajās iestādēs tiek apgūti valsts simboli, integrējot tos audzināšanas pasākumos un ikdienas mācību procesā gada garumā. Izvirzīt secinājumus un ieteikumus vecākiem, skolotājiem un pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājiem par to kā teorija saskaras ar praktisko darbību. Darbam izvirzīti šādi uzdevumi : -Noskaidrot tos valsts simbolu apguves teorētiskos aspektus, kurus nepeiciešams apgūt, vadoties pēc pirmsskolas izglītības programmas ieteikumiem. -Noskaidrot bērna vecumposmam atbilstošos kritērijus valsts simbolu apguvē un savienot tos ar bērna fiziloģisko un emocionālo iespēju mācīties pirmsskolas izglītības 2.posmā. -Noskaidro, kāpēc ir nepieciešams mācīties un apgūt primsskolas izglītības programmas ietvaros minētos valsts simbolus. -Veikt interviju ar četru pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājas vietniekiem un metodiķiem. -Noskaidrot, cik liela ietekme ir vecākiem valsts simbolu apguvē. -Noskaidrot veidus un piemeklēt atbilstošus materialus valsts simbolu apguvei izglītības 2. posmam -Apkopot informāciju par to, kāda ir pozitīva vide valsts simbolu apguvei. Darbs sastāv no 33 lapām, tajā izmantoti 23 literatūras avoti. The work “Learning national symbols in the 2nd stage of preschool education” author - Kristers Reinis. In the work, you will get acquainted with the main basic principles in the learning of patriotism, national values, culture and symbols. The work will help you understand whether the second age group is suitable for learning such topics and to what extent they can be learned. You will get to know the role of parents in the learning of these symbols, you will also learn how important it is for the preschool education program to be fully learned. The research part interviews representatives of two preschool educational institutions, finding out how national symbols are learned in these institutions, integrating them into educational activities and the daily learning process throughout the year. To put forward conclusions and recommendations for parents, teachers and heads of preschool educational institutions on how theory meets practical activity. The following tasks have been set for the work: - To clarify the theoretical aspects of the acquisition of national symbols that need to be mastered, guided by the recommendations of the preschool education program. - To clarify the criteria appropriate to the child's age in the acquisition of national symbols and connect them with the child's physiological and emotional ability to learn in the 2nd stage of preschool education. - To clarify why it is necessary to learn and master the national symbols mentioned within the framework of the primary school education program. - To conduct an interview with the deputy heads and methodologists of four preschool educational institutions. - To clarify how much influence parents have in the acquisition of national symbols. - To clarify the methods and find appropriate materials for the acquisition of national symbols for the 2nd stage of education - To collect information about what a positive environment is for the acquisition of national symbols. - To find out, through a questionnaire, how many parents are involved in the acquisition of symbols with children at home and in organized events where these symbols are celebrated The work consists of 33 pages, 23 literary sources are used.