Tehnisko paņēmienu daudzveidība 3-4 gadīgu bērnu intereses rosināšanai vizuālajā mākslā
Author
Teiviša-Olondare, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Kristīne Teiviša - Olondare Kvalifikācijas darba temats: Tehnisko paņēmienu daudzveidība 3-4 gadīgu bērnu intereses rosināšanai vizuālajā mākslā Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt kā ar tehnisko paņēmienu daudzveidību vizuālajā mākslā rosināma 3-4 gadīgu bērnu interese. Lai sasniegtu izvirzītos mērķus un izpildītu uzdevumus, teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra par jēdzienu interese, bērnu psiholoģiju, vizuālo mākslu pirmsskolā. Aplūkots bērnu attīstības raksturojums temata ietvaros – psiholoģiskās īpatnības, kā arī apkopotas pedagoģiski metodiskās idejas vizuālajā mākslā pirmsskolā. Praktiskajā darba daļā tika veikta izmēģinājuma darbība pirmsskolas izglītības iestādē, iesaistot 3-4 gadus vecus bērnus, lai pārbaudītu izstrādāto metodiku bērnu intereses rosināšanai ar tehnisko paņēmienu daudzveidību. Novērojumi un bērnu darbu analīze tika veikta, lai izvērtētu tehnisko paņēmienu daudzveidības ietekmi uz bērnu iesaistīšanos un interesi vizuālajā mākslā. Darba noslēgumā tika apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti, kas liecina, ka ar tehnisko paņēmienu daudzveidību var veicināt bērnu interesi vizuālajā mākslā. Kvalifikācijas darba saturs: darbs sastāv no divām daļām. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp.; 2 tabulas; 19 attēli; 2 pielikumi; 23 literatūras avoti Atslēgas vārdi: jēdziens interese, tehnisko paņēmienu daudzveidība, vizuālā māksla, pirmsskola, 3-4 gadus veci bērni. Author of Qualification work: Kristīne Teiviša - Olondare Topic of Qualification work: Exploring Varied Technical Approaches to Foster Interest in Visual Arts Among 3-4 Year Olds. The aim of the Qualification work: To theoretically analyze and practically investigate how a diverse range of technical approaches in visual arts can stimulate the interest of children aged 3-4 years. To achieve these objectives and address the research questions, the theoretical section examined literature on the concept of interest, child psychology, and visual arts in the preschool setting. It also explored the developmental characteristics of children within this age group, focusing on their psychological specificities, and compiled pedagogical and methodological ideas for visual arts in preschool education. The practical part of the study involved conducting a trial activity in a preschool institution with 3-4 year old children to test the developed methodology for encouraging their interest through a variety of technical approaches. Observations and analysis of the children's artwork were carried out to evaluate the impact of this variety on their engagement and interest in visual arts. The conclusion of the paper summarizes and analyzes the research findings, which suggest that employing diverse technical approaches can effectively promote young children's interest in visual arts. The content of work: the work consists of two parts. The scope of work: 45 pages: 2 tables: 19 images: 2 appendices: 23 literature references. Keywords: concept of interest, variety of technical approaches, visual arts, preschool, 3-4 year old children.