dc.contributor.advisor | Berķe, Anita | |
dc.contributor.author | Zemture, Inese | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:04:46Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:04:46Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 108536 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70736 | |
dc.description.abstract | Ineses Zemtures kvalifikācijas darba “Literāro darbu izmantošanas iespējas sociāli emocionālo prasmju attīstīšanai pirmsskolas izglītības 2. posmā” mērķis ir teorētiski analizēt sociāli emocionālo prasmju attīstīšanas pieejas, izstrādāt un aprobēt literāro darbu izmantošanu sociāli emocionālo prasmju attīstīšanai pirmsskolas izglītības 2. posmā. Darbā analizēta teorētiskā literatūra par sociāli emocionālajām prasmēm, šo prasmju attīstīšanas iespējām. Raksturotas 3 līdz 5 gadu vecu bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas aspektā. Analizētas literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu zināšanu un izpratnes veidošanai par emocijām, to pārvaldības iespējām. Izstrādāti kritēriji sociāli emocionālo prasmju novērtēšanai. Izstrādāts plāns sociāli emocionālo prasmju attīstīšanai un veikta tā aprobācija. Secināts, ka mērķtiecīgi organizētas nodarbības, izvēloties vecumposmam atbilstošus literārors darbus, sekmē sociāli emocionāli prasmju attīstību. Darba apjoms: 64 lpp., 5 tabulas, 49 attēli, 6 pielikumi un 40 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: literārie darbi, pirmsskolas izglītības 2. posms, prasmju attīstīšana, sociāli emocionālās prasmes. | |
dc.description.abstract | The aim of Inese Zemture's qualification paper, "Possibilities of using literary works to develop social-emotional skills in the 2nd stage of preschool education," is to theoretically analyze approaches to developing social-emotional skills and to explore how literary works can be used to enhance these skills in stage two of preschool education. The theoretical literature about social-emotional skills and opportunities for developing these skills have been analyzed. This study examines the relationship between the development of 3- to 5-year-old children and the specific problem under investigation. The use of literary works to develop children's knowledge, emotional understanding, and emotion regulation skills. A set of criteria has been developed to assess social-emotional skills. A structured plan has been formulated to support the development of social-emotional skills. It is concluded that targeted, organized classes that use age-appropriate literary works contribute to the development of social-emotional skills. Length of the work: 64 pages, 5 tables, 49 pictures, 6 attachments, and 40 References. Keywords: literary works, Phase 2 of pre-primary education, skills development, social-emotional skills. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | literārie darbi | |
dc.subject | pirmsskolas izglītības 2. posms | |
dc.subject | prasmju attīstīšana | |
dc.subject | sociāli emocionālās prasmes. | |
dc.title | Literāro darbu izmantošanas iespējas sociāli emocionālo prasmju attīstīšanai pirmsskolas izglītības 2.posmā | |
dc.title.alternative | Possibilities of using literary works to develop social-emotional skills in the 2nd stage of preschool education | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |