Spēliskošanas elementi angļu valodas stundās jaunākā skolas vecuma bērnu iesaistei vārdu krājuma apguvē
Автор
Smirnova, Ilva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Angļu valodas mācīšanās priekšnoteikums ir vārdu krājuma apguve, bez kuras nevar attīstīt valodas pamatprasmes – klausīšanos, runāšanu, lasīšanu, rakstīšanu. Tradicionāla vārdu krājuma apguve mēdz būt garlaicīga, tāpēc ir grūti saglabāt skolēnu iesaisti. Maģistra darba mērķis ir izpētīt, kā ar spēliskošanas elementiem var sekmēt jaunākā skolas vecuma bērnu iesaisti vārdu krājuma apguvē angļu valodas stundās. Darbā izmantots gadījuma pētījums kādas Rīgas vidusskolas 3. klases angļu valodas stundās. Rezultāti atklāja, ka, regulāri izmantojot spēliskošanas elementus angļu valodas stundās, vārdu krājumu var mācīt efektīgāk un efektīvāk, panākot, ka skolēni aktīvāk iesaistās mācību procesā. Maģistra darbs var kalpot kā rekomendācija pedagogiem, kuri vēlas sekmēt jaunākā skolas vecuma bērnu iesaisti vārdu krājuma apguvē angļu valodas stundās. Vocabulary acquisition is a precondition for learning English in absence of which it is not possible to master the basic language skills – listening, speaking, reading, writing. Traditional acquisition can be boring, which makes it difficult to maintain the involvement of learners. The aim of the master’s thesis is to explore how gamification elements can be used to promote the involvement of young learners in vocabulary acquisition in English lessons. The applied research methodology is a case study in 3rd grade English lessons at a Riga secondary school. The results revealed that consistent application of gamification elements can promote vocabulary teaching and foster learner engagement in learning. The master's thesis can serve as a recommendation for teachers who want to increase involvement of young learners in vocabulary acquisition in English lessons.