dc.contributor.advisor | Frīdmane, Daila | |
dc.contributor.author | Vugule, Silva | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:04:47Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:04:47Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 108556 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70741 | |
dc.description.abstract | Darba autore: Silva Vugule Darba nosaukums: Jaunākā vecumposma bērnu sensoro prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kādi ir pedagoģiskie paņēmieni un metodes, lai veicinātu bērna sensoro prasmju attīstību. Lai īstenotu darba mērķi, kvalifikācijas darbā ir divas daļas. Pirmajā daļā tika teorētiski analizētas psihologu un pedagogu teorētiskās atziņas par 2-3 gadus vecu bērnu sensoro prasmju sekmēšana no angļu valodas zinātniskām publikācijām, kā arī no latviešu valodas autoru grāmatām. Otrajā daļā tika analizēta visizplatītākā pedagoģijas pētījuma metode – novērojums un fiksēti rezultāti. Novērojumā piedalījās desmit Jelgavas pirmsskolas izglītības iestādes “X” jaunākā vecumposma bērni. Darbs sastāv no: 35 lpp., 4 attēliem, 4 tabulām, 33 izmantotās literatūras un 4 pielikumiem. Atslēgas vārdi: sensorā attīstība, 2-3 gadus veci bērni, sensorās prasmes, sensorās kastes, maņu orgāni. | |
dc.description.abstract | Author of the Thesis: Silva Vugule Title of the Thesis: Promoting Sensory Skills in Young Children in a Preschool Educational Institution. Objective of the Thesis: To identify and practically test the pedagogical techniques and methods that promote the development of children's sensory skills. To achieve the objective, the qualification paper consists of two parts. The first part provides a theoretical analysis of insights from psychologists and educators regarding the promotion of sensory skills in 2–3-year-old children, based on English-language scientific publications as well as books by Latvian authors. The second part analyzes the results of the most used pedagogical research method – observation. The observation involved ten young children from the preschool educational institution “X” in Jelgava. The thesis consists of 35 pages, 4 images, 4 tables, 33 references, and 4 appendices. Keywords: sensory development, 2–3-year-old children, sensory skills, sensory boxes, sense organs. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | sensorā attīstība | |
dc.subject | 2-3 gadus veci bērni | |
dc.subject | sensorās prasmes | |
dc.subject | sensorās kastes | |
dc.subject | maņu orgāni | |
dc.title | Jaunākā vecumposma bērnu sensoro prasmju veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē | |
dc.title.alternative | Promoting Sensory Skills in Young Children in a Preschool Educational Institution | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |