• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stāstītprasmes sekmēšana 3. pirmsskolas vecuma bērniem pedagoģiskajā procesā

Thumbnail
View/Open
299-108560-Rudmane_Liene_lg05034.pdf (845.6Kb)
Author
Rudmane, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Stāstītprasmes sekmēšana 3.pirmsskolas vecuma bērniem pedagoģiskajā procesā Darba autore: Liene Rudmane Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg.paed. Ilze Vilka Darba saturs: 38 lappuses, 10 attēli, 3 tabulas, 32 literatūras avots latviešu valodā un svešvalodā, 1 pielikums. Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un praktiskajā darbībā pārbaudīt stāstītprasmes sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma jautājums: ▪ Kādi priekšnosacījumi jāievēro pedagoģiskajā darbībā stāstītprasmes sekmēšanai? Pētījuma teorētiskajā daļā tika analizētas dažādu autoru atziņas, kas saistās ar vārdu krājumu attīstību pirmsskolas vecumā, par stāstītprasmes būtību un tās attīstības priekšnosacījumiem, kā arī par stāstītprasmes sekmēšanas iespējām pedagoģiskajā procesā. Pētījuma empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā novērošana un, balstoties uz izstrādātajiem vārdu krājuma un stāstītprasmes pārbaudes kritēriji un vērtējuma līmeņi, veikta bērnu pārbaude. Pētījumā piedalījās izglītības iestādes “X” divdesmit 6 – 7 gadīgi bērni. Pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā piedalījās visi grupas bērni, bet lielāka uzmanība tika pievērsta tiem 10 bērniem, kuru kopējais vidējais punktu skaits ir zem 4. Pedagoģiskajā darbībā darba autore izmantoja tiešās un netiešās metodes, dažādus paņēmienus, lai sekmētu bērna vārda krājuma attīstību, lietojot valodu dažādās situācijās, iesaistoties aktivitātēs – gan klausoties, gan runājot. Pētījuma noslēgumā darba autore atbildēja uz izvirzīto jautājumu, atbilde ir šāda – pedagogam jāpārzina attiecīgā vecumposma attīstības likumsakarības, jāizpēta tematiskais saturs un atbilstīgi tam jāizvēlas atbilstīgas metodes, paņēmieni, metodiskie materiāli un aktivitātes. Izmantojot dažādus uzskates un praktiskos paņēmienus: gan sižetu attēlus (skatoties attēlus un izdomājot savu stāstījumu, vai saliekot attēlus pēc dzirdētā teksta), gan darbojoties ar tekstu (klausoties stāstījumu un izdomājot tā nobeigumu, vai atstāstot dzirdēto tekstu), bērni, pedagoģiskajā procesā kļūst par aktīviem sadarbības partneriem un tiek mudināti aktivizēt pasīvo vārdu krājumu, domāt, veidot teikumus, vēlāk arī stāstījumu. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, stāstītprasme, pirmsskola, metodes
 
Title of the qualification work: Promoting of storytelling skilss in pedagogical process in oldes age of pre-school children. Author of the work: Liene Rudmane Supervisor of the qualification work: Mg.paed. Ilze Vilka Content of the work: 10 pages, 10 images, 3 tables, 32 literary sources in Latvian and a foreign language, 1 appendix. Aim of the research: To theoretically study and verify in practice the possibilities of promoting the development of storytelling skills in the pedagogical process. Research question: What are the prerequisites that allow to promote storytelling skills in the preschool pedagogical setting? The theoretical part of the research analyzes the findings of various authors related to the development of vocabulary in preschool age, the nature of storytelling skills and the prerequisites for its development, as well as the possibilities of promoting storytelling skills in the pedagogical process. In the empirical part of the study, pedagogical observation was carried out and, based on the developed criteria and assessment levels for vocabulary and storytelling, a test was conducted. Twenty 6-7 year old children from educational institution “X” participated in the study. All children in the group participated in the pedagogical pilot activity, but more attention was paid to those 10 children whose total average score is below 4. In the pedagogical activity, the author of the work used direct and indirect methods, various techniques to promote the development of the child’s vocabulary, using language in various situations, engaging in activities – both listening and speaking. In response to the research question – What are the prerequisites that must be included in the pedagogical process in order to promote the development of storytelling skills? The answer is as follows – The educator must be familiar with the particularities of development of the relevant age group, study the thematic content and select appropriate methods, techniques, methodological materials and activities. Using various visual and practical techniques: both plot images (looking at images and inventing their own narrative, or assembling images according to the text they've heard), and working with the text (listening to the narrative and inventing its ending, or retelling the text they've heard), children become active partners in the pedagogical process and are encouraged to activate passive vocabulary, think creatively, form sentences, and later also develop skills to create a narrative. Keywords: vocabulary, storytelling, preschool, methods
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70742
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV