Virtuālās realitātes ekrānversijā izstrādāts digitālu mācību līdzekļu komplekts 1.klases skolēnu lasītprasmes veicināšanai
Author
Januškēvica, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zālīte-Supe, Zinta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt un aprobēt digitālu mācību līdzekļu komplektu virtuālās realitātes ekrānversijā 1.klases skolēnu lasītprasmes veicināšanai sniedzot savu ieguldījumu aktuālās problēmas - skolēnu lasītprasmes rādītāju krišanās - risināšanā. Pētījums realizēts, pielietojot darbības pētījuma dizainu kurā tika iekļauta teorētiskās literatūras analīze un digitāla mācību līdzekļu komplekta izstrāde. Aprobācijas procesā tika veikta digitāla mācību līdzekļa validācija ar 15 pirmās klases skolēniem vienas mācību stundas apjomā un aptauja ar nozares 5 ekspertiem, lai novērtētu lietojamību, atbilstību mācību satura īstenošanai, dizainu un saturu. Balstoties uz aprobācijas rezultātiem tika definēti un veikti vairāki mācību līdzekļu komplekta tehniski un saturiski uzlabojumi. Pētījuma rezultāti apstiprina, ka izstrādātais digitālo mācību līdzekļu komplekts virtuālās realitātes ekrānversijā 1. klases skolēnu lasītprasmes veicināšanai ir funkcionāls un pielietojams mācību programmas sasniedzamo rezultātu īstenošanai un sekmē skolēnu interesi lasīt un ir pielietojams 1. klases skolēnu lasītprasmes veicināšanai. Atslēgvārdi: virtuālā realitāte, ekrānversija, lasītprasme, konstruktīvisms, digitāls mācību līdzeklis The aim of the master’s thesis is to develop and approbate a digital toolkit with desktop virtual reality to support first graders literacy development, thereby addressing the pressing issue of declining student literacy rates. The study has been carried out using action research design which included theoretical analysis and creating a digital learning toolkit. During the approbation phase, the toolkit was tested by 15 first-grade students in a single study lesson and a questionnaire was conducted with five field experts to evaluate its applicability, relevance to the curriculum, design, and overall content. Based on the results of the approbation, several improvements were made to the technical performance and content of the toolkit. The study results confirm that the developed digital toolkit with desktop virtual reality is functional and effective in supporting the achievement of curriculum goals, increasing student interest in reading, and enhancing the literacy development of first graders. Keywords: virtual reality, desktop, literacy, constructivism, digital toolkit