• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirkstiņrotaļas kā 2-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicinātājas

Thumbnail
View/Open
299-108593-Davidsone_Sintija_sd24005.pdf (1.224Mb)
Author
Dāvidsone, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore – Sintija Dāvidsone Darba nosaukums – Pirkstiņrotaļas kā 2-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicinātājas. Mērķis – teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt, kā pirkstiņrotaļas veicina pašapkalpošanās prasmes 2-3 gadīgiem bērniem. Pētījuma saturs un rezultāti – pirkstiņrotaļas veicinās pašapkalpošanās prasmes 2-3 gadīgiem bērniem, ja pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogi integrēs pirkstiņrotaļas 2-3 gadīgu bērnu ikdienas rutīnā; veicinās sīkās motorikas attīstību; pirkstiņrotaļās apvienos valodu (skaitāmpantus) ar kustībām; pirkstiņrotaļas demonstrēs lēni un ar atkārtojumu; pirkstiņrotaļas piedāvās atkarībā no katra bērna sīkās motorikas spējas. Kvalifikācijas darbs ir uzrakstīts uz 30 lpp, tas ietver 9 attēlus, 9 tabulas, darbā izmantoti 38 literatūras avoti un pievienoti 5 pielikumi.
 
Author of the qualification work – Sintija Dāvidsone Title of the qualification work – Fingerplay Activities as a Means of Promoting Self - Care Skills in 2 - to 3 - Year - Old Children. Purpose of work - to theoretically investigate and empirically tested how fingerplay promote self-care skills in 2-3 year old children. Research content and results – fingerplay will promote self-care skills in 2-3 year old children if preschool educators integrate fingerplay into the daily routine of 2-3 year old children; promote the development of fine motor skills; fingerplay will combine language (counting rhymes) with movements; fingerplay will be demonstrated slowly and with repetition; fingerplay will be offered depending on each child's fine motor skills. The qualification work is written on 30 pages, it includes 9 figures, 9 tables, are used 38 literature sources and added 5 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70750
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV