Didaktiskās spēles bērnu valodas prasmju sekmēšanai 3. pirmsskolas izglītības posmā
Author
Zagnetova, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Evita Zagnetova Kvalifikācijas darba vadītājs: Mg. Paed. Inese Eglīte Kvalifikācijas darba tēma: ir ‘’Didaktiskās spēles bērnu valodas prasmju sekmēšanai 3. pirmsskolas izglītības posmā’’ Darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt bērnu valodas prasmju attīstības iespējas 3. pirmsskolas izglītības posmā, izmantojot didaktiskās spēles kā pedagoģisko metodi. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskā daļa: Tiek izpētīta un apkopota teorētiskā literatūra par runas un valodas attīstību pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī izpētītas didaktisko spēļu iespējas un to nozīme valodas sekmēšanā. Empīriskā daļa: tiek veikts empīriskais pētījums par didaktiskās spēles bērnu valodas prasmju sekmēšanai 3. pirmsskolas izglītības posmā. Pētījuma sākumā tiek izvirzīti kritēriji, veikts bērnu raksturojums, vērtēta bērnu valodas pielietojums. Tiek organizēts pedagoģiskais process iekļaujot didaktiskās spēles. Atkārtoti veikta bērnu valodas pielietojums. Pētījuma rezultāti apliecina, ka didaktiskās spēles sekmē bērnu vārdu krājuma paplašināšanu, spēju veidot teikumus, izmantot dažādas vārdšķiras un aktīvāk piedalīties sarunās. Kvalifikācijas darba apjoms ir 42 lappuses. Tajā iekļautas 3 tabulas, 4 attēli, 6 pielikumi. Darbā iekļauti 27 izmantotās literatūras avoti. Atslēgvārdi: valoda, runa, didaktiskās spēles, pirmsskola, valodas attīstība, vārdu krājums. Author of the Qualification Work: Evita Zagnetova Supervisor Of The Qualification Work: Mg. Paed. Inese Eglīte The Topic Of The Qualification Work: is Didactic Games for Promoting Children’s Language Skills in the 3rd Stage of Preschool Education.” The qualification work consist of two parts- theoretical and empirical. Theoretical Part: The theoretical literature on speech and language development in preschool children is reviewed and summarised, as well as the potential and importance of didactic games in promoting language development Empirical Part: : An empirical study was conducted on the use of didactic games for the promotion of children's language skills in the 3rd stage of preschool education. At the beginning of the study, criteria were set, children's language use was assessed, and the pedagogical process was organised by including didactic games. Children’s language use was evaluated again at the end of the study. The results confirm that didactic games support the expansion of children's vocabulary, sentence formation, use of different parts of speech, and encourage more active participation in conversations. The Volume Of The Qualification Work is 42 pages. It includes 3 tables, 4 figures and 6 appendices. The work includes 27 literary sources. Keywords: language, speech, didactic games, preschool, language development, vocabulary.