Latviešu tautas pasaku izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidošanā pirmsskolā
Author
Kļaviņa, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: " Latviešu tautas pasaku izmantošana saskarsmes prasmju veidošanā pirmsskolas vecuma bērniem no 5-6 gadu vecuma". Kvalifikācijas darba autore: Liene Kļaviņa. Zinātniskā vadītāja: Mg.Psych., Mg. Paed Ilze Kricka. Pētījuma mērķis: izpētīt latviešu tautas pasaku izmantošanas iespējas saskarsmes prasmju veidošanā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma jautājums: vai latviešu tautas pasaku izmantošana veicina 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes pirmsskolā? Pētījuma metodes: teorētiskās literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, pētījuma rezultātu apstrāde. Pētījuma saturs: pētījums ietver 2 nodaļas. Teorētiskajā daļā apkopotas teorētiskās atziņas par saskarsmes prasmēm. Empīriskā daļā tika veikts praktiskais pētījums par 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidošanu pirmsskolā. Darba rezultāti: izvēlētās un praktiski pārbaudītās metodes un paņēmieni, pierādījuši savu efektivitāti, pozitīvo ietekmi uz 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidošanu, pasakās. Kvalifikācijas darba apjoms: 46 lappuses, 9 attēli, 5 tabulas, 5 pielikumi, 26 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, 5-6 gadus veci bērni, saskarsme, komunikācija, mijiedarbība, pasakas. Title of qualifying work: “The use of Latvian folk tales in the development of communication skills in preschool children from 5-6 years of age”. Author: Liene Kļaviņa Scientific research advisor: Mg.Psych., Mg.Paed Ilze Kricka Objective of the study: to explore the possibilities of using latvian folk tales in the development of communication skills in preschool children. Study question: does the use of latvian folk tales promote 5-6 year olds' communication skills in pre-school? Study methods: analysis of theoretical literature, pedagogical observation, pedagogical experimentation, processing of research results. Content of the study: the study includes 2 chapters. The theoretical part summarises the theoretical insights for communication skills. In the empirical part, a practical study was conducted on the development of communication skills in preschool for 5-6 year old children. Work results: the methods and techniques chosen and tested in practice have proven their effectiveness and positive impact on the development of communication skills in fairy tales for 5-6 year old children. The scope of the qualification work: 42 pages, pictures, 5 tables, 2 appendices,27 literature sources. Key words:preschool, 5-6 year olds, contact, communication, interaction, fairy tales.