Digitālo tehnoloģiju izmantošana valodas mācību jomā 3. pirmsskolas izglītības posmā
Author
Bernāne, Rebeka
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: ‘’Digitālo tehnoloģiju izmantošana valodas mācību jomā 3.pirmsskolas izglītības posmā’’. Darba autors ir Rebeka Bernāne Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt digitālo tehnoloģiju lietošanas iespējas valodas mācību procesā pirmsskolas 3. posmā. Kvalifikācijas darbā tika izvirzīti šāds jautājums kā digitālās tehnoloģijas var sekmēt valodas mācību jomas sasniedzamo rezultātu apguvi 3. pirmsskolas izglītības posmā? Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā analizētas pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par valodas apguves būtību, bērna attīstības īpatnībām 5 – 6 gadu vecumā, kā arī apskatīti zinātniskie pētījumi par tehnoloģiju lietošanu mācību procesā pirmsskolā un to nozīmi valodas prasmju veidošanā. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā veikti novērojumi konkrētā bērnu grupā un īstenota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, lai izvērtētu un uzlabotu valodas mācību jomas sasniedzamos rezultātus, izmantojot digitālos līdzekļus. Analizējot pētījuma rezultātus, autore secina, ka digitālās tehnoloģijas un digitālie rīki var efektīvi veicināt valodas attīstību, ja to pielietojums ir pārdomāts, saistošs un pielāgots katra bērna individuālajām spējām, interesēm un vajadzībām. Tāpat autore uzsver, ka digitālo tehnoloģiju ieviešana pirmsskolas valodu mācību procesā būs sekmīga tikai tad, ja pedagogiem būs atbilstošas digitālās kompetences. Darba apjoms: 50 lappuses, ietver 3 tabulas, 11 attēlus un izmantoti 41 literatūras avoti. Title of the Qualification Paper: "The Use of Digital Technologies in the Field of Language Learning in the 3rd Stage of Preschool Education" Author: Rebeka Bernāne Aim of the Qualification Paper: To explore the possibilities of using digital technologies in the language learning process during the 3rd stage of preschool education. Research Question: How can digital technologies promote the achievement of learning outcomes in the field of language learning in the 3rd stage of preschool education? Theoretical Part: The theoretical section of the qualification paper analyzes pedagogical and psychological insights into the nature of language acquisition, the developmental characteristics of children aged 5–6 years, as well as scientific studies on the use of technology in the preschool learning process and its significance in the development of language skills. Empirical Part: The empirical part includes observations within a specific group of children and the implementation of pedagogical experimental activities aimed at evaluating and improving the achievement of learning outcomes in the field of language learning through the use of digital tools. Based on the analysis of the research results, the author concludes that digital technologies and tools can effectively foster language development when their use is well-considered, engaging, and adapted to each child's individual abilities, interests, and needs. The author also emphasizes that the successful integration of digital technologies into the preschool language learning process will only be possible if educators possess the necessary digital competencies. Length of the Paper: 50 pages, includes 3 tables, 11 figures, and references 41 sources.