Pirkstiņu rotaļas 1.5-3 gadu vecuma bērnu valodas veicināšanai pirmsskolā
Author
Kalva, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Baiba Kalva . Darba vadītāja: Mag.paed. Jana Buboviča. Kvalifikācijas darba temats: Pirkstiņu rotaļas 1.5-3 gadu vecuma bērnu valodas veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma mērķis: Praktiski un teorētiski pētīt 1,5-3 gadu vecuma bērnu pirkstiņu rotaļu ietekmi uz bērnu valodas attīstību. Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: Pirkstiņu rotaļas 1.5-3 gadu vecuma bērnu valodas veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma aktualitāti noteica tas, ka valoda ir līdzeklis bērna domāšanai, saskarsmei, attiecību veidošanai. Pašreiz bērnu runas attīstībai veltīta liela vērība, izvirzītas augstas prasības. Lai bērns veiksmīgāk iekļautos jaunajā vidē un nākotnē arī skolas gaitās, pirmsskolas pedagoga viens no galvenajiem uzdevumiem ir sagatavot bērnus skolai, attīstīt valodu. Darba teorētiskā daļa balstās uz valodas pētnieku D.Dzintere, I.Stangaine. D.Augstkalne, D.Markus u.c. darbiem, kas uzsver, ka valodu apgūt iespējams tikai sociālā mijiedarbībā, t.i. līdzdarbojoties ar pieaugušajiem sociālajā vidē. Darba praktiskajā daļā tika atspoguļota empīriskā pētījuma metodoloģiju un rezultāti. Praktiskajā daļā tika novēroti grupas bērni un piedāvātas praktiskas situācijas. Darba praktiskajā daļā secināts, ka pedagoģiskās darbības ietekmē ikviens bērns spēja paplašināt vārdu krājumu ar noteiktu apjomu, tos atpazina, mācījās izprast teikuma būtību un uzdevuma noteikumus, norādes. Atslēgas vārdi: pedagoģiskais process, bērna valodas attīstība, pirkstiņrotaļas. Kvalifikācijas darba apjoms: 28 lpp., tabulas, diagrammas, pielikumi. Author of the work: Baiba Kalva. Supervisor: Mag.paed. Jana Buboviča. Qualification’s work thesis topic: Finger games for language development of children aged 1.5-3 years in preschool. The aim of the study: is to practically and theoretically study the impact of finger play on children aged 1.5-3 years on their language development. Qualification work developed on the topic: Finger games for promoting the language of children aged 1.5-3 years in preschool. The relevance of the study was determined by the fact that language is a means for a child's thinking, communication, and relationship building. Currently, great attention is paid to the development of children's speech, high demands are set. In order for a child to more successfully integrate into the new environment and in the future also into school, one of the main tasks of a preschool teacher is to prepare children for school and develop language. The theoretical part of the work is based on the works of language researchers D.Dzintere, I.Stangaine. D.Augstkalne, D.Markus, etc., who emphasize that language acquisition is possible only through social interaction, i.e. by cooperating with adults in a social environment. The practical part of the work reflected the methodology and results of the empirical research. In the practical part, children in the group were observed and practical situations were offered. In the practical part of the work, it was concluded that under the influence of pedagogical activities, each child was able to expand their vocabulary by a certain amount, recognized them, learned to understand the essence of the sentence and the rules of the task, instructions. Keywords: pedagogical process, child language development, finger plays. Scope of the qualification work: 28 pages, tables, diagrams, appendices.