Rēķinu galvā mobilās lietotnes izstrāde un aprobācija mācību motivācijas sekmēšanai
Author
Juska-Mirbaha, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās tehnoloģiju izmantošana izglītībā ir kļuvusi par neatņemamu mācību procesa sastāvdaļu, tādēļ būtiski mainīt priekšstatus par tās nozīmi un potenciālu mācību procesā. Šī pētījuma mērķis bija izstrādāt sākumskolas skolēniem paredzētu mācību mobilo lietotni rēķinu galvā pilnveidei un izvērtēt tās ietekmi uz skolēnu motivāciju. Ir izstrādāta funkcionējoša mobilā lietotne, kas paredzēta darbam ar sākumskolas skolēniem rēķinu galvā prasmju attīstīšanai. Lietotne piedāvā dažādus aritmētiskus uzdevumus, pielāgojoties skolēna snieguma līmenim, sniedzot tūlītēju atgriezenisko saiti un ievērojot spēliskošanas elementu nepieciešamību, tādējādi veicinot personalizētu un motivējošu mācību pieredzi. Izstrādātā lietotne tika aprobēta mācību procesā, kur tā saņēma pozitīvus novērtējumus par savu struktūru un funkcionalitāti. Pētījumā analizētas skolēnu motivācijas izmaiņas pirms un pēc lietotnes lietošanas. Rezultāti liecina, ka lietotnes izmantošana sekmē skolēnu iesaisti un pozitīvi ietekmē viņu pārliecību par savām spējām mācīties rēķināšanu galvā. Nowadays, the use of technology in education has become an integral part of the learning process, so it is essential to change perceptions about its role and potential in the learning process. This study aimed to develop an educational mobile app for primary school students to improve bills in their heads and to evaluate its impact on student's motivation. A functioning mobile app has been developed to help primary school students develop their bill-head skills. The app offers a variety of arithmetic tasks, adapting to the student's level of performance, providing immediate feedback, and respecting the need for gamification elements, thus promoting a personalized and motivating learning experience. The developed app was validated in a learning process where it received positive evaluations for its structure and functionality. The study analyzed the changes in students' motivation before and after using the app. The results show that the use of the app enhances students' engagement and has a positive impact on their confidence in their ability to learn numeracy.