Adaptācijas procesa veicināšana 1,5 – 3 gadus veciem bērniem izmantojot muzikālas rotaļas
Author
Škapare, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Latviešu valodā Darba autore: Liene Škapare Kvalifikācijas darba temats: “Adaptācijas procesa veicināšana 1,5 – 3 gadus veciem bērniem, izmantojot muzikālas rotaļas.” Pētījums veikts pirmsskolas izglītības iestādē “X.” 1.5 – 3 gadus jaunu bērnu grupā. Zinātniskā vadītāja: Mg. Paed. Baiba Brice Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba apjoms: Darbā ir 42 lapaspuses, 5 tabulas, 5 attēli, 6 pielikumi. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt kā muzikālas rotaļas var veicināt 1,5 – 3 gadīgu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma objekts: Muzikālas rotaļas Pētījuma priekšmets: 1.5 -3 gadīgu bērnu adaptācijas process pirmsskolas izglītības iestādē Pētījums sastāv no divām daļām, teorētiskās un empīriskās. Teorētiskā daļa: Analizēta bērnu sociālā, emocionālā un kognitīvā attīstība, tās ietekme uz adaptācijas procesu, kā arī muzikālo rotaļu loma pirmsskolas pedagoģijā. Empīriskā daļa: Veikts pedagoģiskais novērojums analizējot muzikālo ietekmi uz bērnu adaptācijas procesu balstoties uz pētnieciskajām, pedagogu, psihologu atziņām, tika izstrādāti kritēriji bērna veiksmīgai adaptācijas sekmēšanai. Muzikālo rotaļu izstrāde tika izstrādāta sadarbojoties ar pirmsskolas mūzikas pedagogu, balstoties uz pieejamo materiālu krātuvi. Tika veikta izmēģinājuma darbība, apkopoti rezultāti pirms un pēc kritēriju pārbaudes. Tika apstiprināts, ka muzikālās rotaļas veicina adaptācijas procesu pirmsskolā. Atslēgvārdi: Adaptācija, adaptācijas process, muzikālas rotaļas, bērna attīstība in English Author: Liene Škapare Title of qualification paper: Promoting the Adaptation Process of 1.5 – 3 Years Old Children Throught Musical games. The research was conducted in a preschool education institution “X,” in a group of children aged 1.5 – 3 years old. Scientific supervisor: Mg. Paed. Baiba Brice Study program: Preschool teacher Scope of the paper: 42 pages, 5 tables, 5 fugures, 6 appendices, 15 different literature and information sources. Aim of the research: To theoretically and practically explore how musical games can promote the adaptation of children aged 1.5 to 3 years in a preschool education institution. Object of the research: Musical games Subject of the research: The adaptation process of children aged 1.5 to 3 years in preschool Theoretical part: An analysis of children’s social, emotional, and cognitive development and its influence on the adaptation process, as well as the role of musical games in preschool pedagogy. Empirical part: Pedagogical observation and questionnaire survey were conducted to analyze the influence of musical elements on the children’s adaptation process.