• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teātra mākslas improvizācija 5-7 gadīgu bērnu pašapziņas attīstīšanai pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-108657-Silina_Marta_ms23007.pdf (5.021Mb)
Author
Siliņa, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Galeniece, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: Teātra mākslas improvizācija 5-7 gadīgu bērnu pašapziņas attīstīšanai pirmsskolā. Darba autore: Marta Siliņa Darba vadītāja: Ilze Galeniece Darba autores mērķis ir teorētiski izklāstīt un praktiski pārbaudīt teātra mākslas improvizācijas metodes un veidus, kuri nozīmīgi ietekmētu bērna pašapziņu un emocionālo attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 daļām: divām teorētiskajām un vienas praktiskās daļas. Teorētiskajās daļās tika analizētas pedagogu, psihologu, režisoru atziņas par pašapziņu un teātra mākslas improvizācijas ietekmi uz to. Empīriskajā daļā autore analizēja un praktiski pārbaudīja teātra mākslas improvizācijas nodarbību ciklā iekļautās dažādu valstu autoru daudzveidīgi izstrādātās improvizācijas metodes – spēles, uzdevumus un vingrinājumus – un to ietekmi uz 3. vecumposma bērnu pašapziņas sekmēšanu un kopējo emocionālo attīstību. Kvalifikācijas darba ietvaros tika iegūti pētījuma rezultāti, kuri apstiprināja divas hipotēzes: 1.Ja nodarbībās tiks iekļautas daudzveidīgas teātra mākslas improvizācijas metodes, tad tiks sekmēta bērna emocionālā attīstība, uzlabojot un nostiprinot pašapziņu. 2.Bērni, kuri regulāri piedalās teātra mākslas improvizācijas nodarbībās būs drošāki, atvērtāki, spontānāki ar labāk attīstītu pašapziņu un spējām pielāgoties jaunām situācijām un apstākļiem, nekā bērni, kuri tajās nepiedalās. Taču viena no hipotēzēm neapstiprinājās: 5 gadus veciem bērniem nav iespējams attīstīt augstu pašapziņas līmeni. Darba apjoms: 48 lpp. 5 tabulas, 6 attēli, 40 atsauces uz literatūras avotiem, no kuriem 30 ir svešvalodā.
 
Qualification paper topic: The use of theatrical improvisation to develop self – confidence in preschool children aged 5 to 7. Author of the thesis: Marta Siliņa Supervisor: Ilze Galeniece The author's target is to theoretically present and practically test the methods and forms of improvisation in theatrical art, which would significantly influence a child's self-confidence and emotional development. The qualification thesis consists of 3 parts: two theoretical and one practical part. 1.The theoretical parts analyzed the insights of educators, psychologists, and directors about self-confidence and the impact of theater art improvisation on it. 2.In the empirical part, the author analyzed and practically tested the improvisation methods developed by authors from different countries in various ways – games, tasks, and exercises – included in the theater art improvisation lesson cycle, and their impact on the promotion of self-confidence and overall emotional development of children of the 3rd age group. As part of the qualification work, research results were obtained that confirmed two hypotheses: 1. If diverse improvisational methods of theater art are included in the lessons, then the child's emotional development will be promoted, improving and strengthening self-confidence. 2. Children who regularly participate in improvisational theater art classes will be safer, more open, more spontaneous with better developed self-confidence and the ability to adapt to new situations and circumstances than children who do not participate in them. However, one of the hypotheses was not confirmed: it is not possible for 5-year-old children to develop a high level of self-confidence. The volume of the work: 48 pages. 5 tables, 6 images, 40 references to literary sources, which 30 are in a foreign language.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70772
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV