Sižetiskās rotaļas zobu higiēnas prasmju attīstīšanai 4 gadu vecumā
Author
Rodionova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir zobu higiēnas prasmju attīstība sižetiskajās spēlēs bērniem 4 gadu vecumā. Pētījuma mērķis ir izpētīt, kā sižetiskās spēles veicina zobu higiēnas prasmju attīstību 4 gadus veciem bērniem, kā arī noteikt piemērotākās metodes šo prasmju sekmēšanai. Pētījums balstās uz teorētiskām zināšanām par bērnu attīstību un pedagoģiskajām metodēm, īpašu uzmanību pievēršot spēles lomai higiēnas prasmju apguvē. Tāpat pētījumā tiek veikti praktiski novērojumi, lai analizētu, kā bērni, izmantojot sižetiskās spēles, apgūst un pielieto zobu kopšanas prasmes ikdienas dzīvē. Pētījuma ietvaros tiek izvērtētas bērnu zināšanas par zobu higiēnu, viņu attieksme pret šīm prasmēm un to pielietošana sadzīvē. Rezultāti sniegs priekšstatu par to, kā pedagogi un vecāki var efektīvāk sekmēt zobu higiēnas prasmju apguvi, kā arī palīdzēs izstrādāt ieteikumus pedagoģiskajām pieejām, kas veicina bērnu izpratni un motivāciju rūpēties par zobiem. The topic of the qualification paper is the development of dental hygiene skills through role-playing games in 4-year-old children. The aim of the study is to investigate how roleplaying games contribute to the development of dental hygiene skills in 4-year-old children and to identify the most appropriate methods for promoting these skills. The study is based on theoretical knowledge about child development and pedagogical methods, with a particular focus on the role of play in acquiring hygiene skills. In addition, practical observations are conducted to analyze how children learn and apply oral care habits in their daily lives through role-playing games. Within the framework of the study, children's knowledge of dental hygiene, their attitude towards these skills, and their application in everyday life are assessed. The results will provide insights into how educators and parents can more effectively promote the acquisition of dental hygiene skills and help develop recommendations for pedagogical approaches that enhance children’s understanding and motivation to take care of their teeth.