4-5 gadu vecu bērnu sadarbības sekmēšana lomu rotaļās
Author
Reidzāne-Medne, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 4-5 gadu vecu bērnu sadarbības sekmēšana lomu rotaļās. Darba autore: Māra Reidzāne – Medne Darba mērķis: Teorētiski izzināt un izpētīt 4 – 5 gadu vecu bērnu sadarbības veicināšanu caur lomu rotaļām. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļā tiek raksturots un analizēts pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par lomu rotaļām, sadarbības un saskarsmes prasmēm. Tiek aprakstītas 4 – 5 gadu vecu bērnu sadarbības prasmes un kā sadarbība var tikt veicināta lomu rotaļu laikā. Empīriskajā daļā tiek atspoguļots pētījums par bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu lomu rotaļās. Tiek sniegts metodoloģiskais pamatojums, izveidoti kritēriji sadarbības prasmju novērtēšanai pētījuma sākumā un beigās. Šajā darba daļā tiek atspoguļots lomu rotaļu apraksts, iegūtie rezultāti tiek attēloti tabulās un diagrammās. Darba struktūra: ievads, 2 nodaļas, secinājumi, ieteikumi, izmantotās literatūras avotu saraksts, darba apjoms: 32 lpp. Title of the Qualification Paper: Developing cooperation skills of 4–5-Year-Old children through role-playing activities Author of the Paper: Māra Reidzāne – Medne Aim of the paper: theoretically and practically investigate the promotion of cooperation among 4–5 year old children through role play activities. The paper consists of two main parts – the theoretical and the empirical. The theoretical part presents and analyzes insights from pedagogy and psychology scholars regarding role play, cooperation, and communication skills. It describes the cooperation skills of 4–5-year-old children and explains how cooperation can be promoted during role-playing activities. The empirical part reflects a study on enhancing children’s cooperation skills through role play. It includes the methodological basis, the development of evaluation criteria for assessing cooperation skills at the beginning and end of the study, as well as descriptions of the role play activities. The obtained results are presented in tables and diagrams. The Paper consists of: introduction, two chapters, conclusions, recommendations, list of references. Length of the paper: 32 pages