Elektrolītiskās disociācijas apguve digitalizetā ķīmijas mācību procesā
Author
Podniece, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Elektrolītiskās disociācijas apguve digitalizētā ķīmijas mācību procesā. Marta Podniece, darba vadītājs: Vad. pētn. Dr. chem. Jāzeps Logins. Skolotāja pieredzes darbs, 38 lappuses, 7 attēli, 2 tabulas, 33 literatūras avoti, 5 pielikumi. Latviešu valodā. Pieredzes darbā “Elektrolītiskās disociācijas apguve digitalizētā ķīmijas mācību procesā” tiek pētīta un aprobēta digitālo rīku izmantošana, lai sekmētu mācību satura apguvi par elektrolītisko disociāciju vidusskolas ķīmijas stundās. Darbā analizēti temata plānošanas, organizēšanas, vērtēšanas un profesionālās pieredzes aspekti, balstoties uz teorētiskām atziņām, praktiskiem piemēriem un skolēnu aptaujas atsauksmēm. Pētījuma rezultāti rāda, ka digitālās simulācijas un interaktīvie uzdevumi palīdz skolēniem apgūt sarežģītus ķīmijas jēdzienus, vienlaikus samazinot materiālu izmaksas un novēršot drošības riskus. Tiek secināts, ka, neskatoties uz tehnoloģiskajiem izaicinājumiem un atšķirīgo skolēnu motivāciju, digitalizēts mācību process gan uzlabo skolēnu iesaisti un satura apguvi, gan tiek dažādots mācību process. Atslēgvārdi: ķīmija, digitālie rīki, skolēnu iesaiste, elektrolītiskā disociācija, izglītības inovācijas. Understanding Electrolytic Dissociation in a Digital Teaching and Learning Process. Marta Podniece, Diploma Paper Supervisor: Assistant Professor, Dr.chem. Jazeps Logins. Teachers experience work, 38 pages, 7 images, 2 tables, 33 literature sources and 5 attachments. In Latvian. Experience in the work “Understanding Electrolytic Dissociation in a Digital Teaching and Learning Process”, explores and tests the use of digital tools to enhance students understanding of electrolytic dissociation in upper secondary school chemistry lessons. The paper analyzes aspects of lesson planning, organization, assessment and professional experience, drawing on theoretical insights, practical examples, and student survey feedback. The results show that digital simulations and interactive tasks help students gain deeper understanding of complex chemistry concepts while reducing material costs and safety risks. The author concludes that, despite technological challenges and varying student motivation, a digitalized learning process is effective and improves both student engagement and understanding of the material and lesson curriculum variability. Keywords: chemistry, digital tools, student engagement, electrolytic dissociation, educational innovation.