Vispārējās izglītības mūzikas pedagogu profesionālā pilnveide digitālo tehnoloģiju apguvei mācību procesa bagātināšanai
Author
Spiridovska, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs izstrādāts, lai izpētītu iespējas nodrošināt vispārējās izglītības mūzikas pedagogu profesionālo pilnveidi digitālo mācību līdzekļu prasmīgu izmantošanu un mūzikas mācību procesa bagātināšanu. Lai veicinātu pedagogu interesi par digitālo tehnoloģiju iespējām vispārējā mūzikas izglītībā, tika izstrādāta pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma, iekļaujot mobilās lietotnes, izglītojošo robotu “iRobotRoot”, kā arī virtuālo un papildināto realitāti, iepazīstot tādas lietotnes kā Musical Journey, Guitar Strummer, PianoVision, Xdrum, kā arī autores veidoto tūri pa koncertzālēm programmā Kuula. Analizējot 44 pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas dalībnieku anketas tika konstatēts, ka šie rīki tiek reti izmantoti vai arī netiek izmantoti vispār mūzikas stundās. Tas apliecina, ka šādi kursi var būt noderīgi, lai mūzikas pedagogi varētu bagātināt mācību procesu. The master thesis was developed to explore the possibilities of professional development of general education music teachers, which would contribute to the skilful use of digital tools and to the diversification of the music teaching process. In order to promote teachers' interest in the possibilities of digital technologies in general music education, a professional development programme for teachers was developed including mobile applications, the educational robot ‘iRobotRoot’ as well as virtual and augmented reality applications such as Musical Journey, Guitar Strummer, PianoVision, Xdrum as well as a tour of concert halls created by the author in the Kuula programme. The analysis of the questionnaires from 44 participants of the professional development programme showed that these tools are rarely used or not used at all in music lessons, which shows that such courses can be useful for music teachers to diversify their teaching process.