Ritmikas vingrinājumi fonemātiskās uztveres pilnveide 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Ziemele, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “Ritmikas vingrinājumi fonemātiskās uztveres pilnveide 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā.’’ Darba autore: Nora Ziemele Darba vadītāja: Egija Laganovska Darba saturs: 56 lapaspuses, 7 attēli, 8 pielikumi Pētījuma mērķis: analizēt un izvērtēt ritmikas vingrinājumu ietekmi fonemātiskās uztveres pilnveidē 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore pētījuma teorētiskajā daļā analizē bērnus vecumposmā 3-4 gadi, balstoties uz zinātnisko literatūru un aktuālajiem pētījumiem, un autores novērojumiem ikdienas darbā ar šī vecumposma bērniem, par izvēlēto tēmu. Pētījuma empīriskajā daļā darba autore vēro bērnu izaugsmi, lietojot ritma vingrinājumus, lai veicinātu fonemātiskās uztveres pilnveidi. Darba autore apraksta bērnu attīstību, kura tiek veicināta četru mēnešu garumā, izmantojot ritma vingrinājumus. Pētījuma noslēgumā tiek apkopoti secinājumi un sniegti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kāpēc nepieciešams ikdienas darbā iekļaut ritma vingrinājumus. Atslēgas vārdi: ritma vingrinājumi, fonemātiskā uztvere, runas prasmju attīstība, pilnveidošana, pirmsskola, mūzika. Subject of qualification work: “Rhythmic exercises to improve phonematic perception in 3-4 year olds in pre-school.” Author of the work: Nora Ziemele Labour leader: Egija Laganovska Work content: 56 pages, 7 images, 8 attachments Goal of the study: to analyze and evaluate the impact of rhythmic exercises on the development of phonemic perception in 3-4 year old children in a preschool educational institution. The author analyses children aged 3-4 years in the theoretical part of the study, based on scientific literature and current research and author's observations on day-to-day work with children of this age stage, on the topic chosen. In the empirical part of the study, the author watches children's growth using rhythm exercises to promote improvement in phonematic perception. The author describes children's development, which is encouraged over four months through, rhythm exercises. The study concludes by gathering conclusions and advising preschool teachers on why it is necessary to include rhythm exercises in their daily work. Keywords: rhythm exercises, phonematic perception, speech skills development, improvement, preschool, music.