Bērnu adaptācijas veicināšana ar pirkstiņu rotaļām 2–3 gadu vecumā
Author
Žīgure, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma nozīmīgums saistīts ar nepieciešamību atbalstīt bērnu emocionālo un sociālo attīstību, lai sekmētu pielāgošanos jaunai videi. Šis pētījums piedāvā praktiski pielietojamus ieteikumus un metodoloģiju, kas palīdz pedagogiem efektīvi organizēt adaptācijas procesu, izmantojot pirkstiņu rotaļas. Pētījuma rezultāti uzsver rotaļu nozīmi kā mācīšanās un adaptācijas rīku, kas ne tikai attīsta valodas prasmes un smalko motoriku, bet arī veicina bērnu sociālās un emocionālās prasmes. Rezultāti parāda, ka pirkstiņu rotaļas ir efektīvs līdzeklis bērnu adaptācijas veicināšanai, jo tās nodrošina bērniem iespēju attīstīt valodas prasmes, emocionālo stabilitāti un uzticēšanos pedagogam. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Pirmajā nodaļā apskatītas teorētiskās nostādnes par adaptācijas procesu pirmsskolā un pirkstiņu rotaļu nozīmi. Otrajā nodaļā aprakstīts empīriskais pētījums, kurā analizēta pirkstiņu rotaļu ietekme uz bērnu adaptāciju un sniegti praktiski ieteikumi pedagoģiskajai praksei. Plays at the Age of 2–3 Years. The significance of the study is related to the need to support children's emotional and social development to facilitate adaptation to a new environment. This research offers practical recommendations and methodology to help educators effectively organize the adaptation process using finger plays. The study results emphasize the importance of finger plays as a learning and adaptation tool that not only develops language skills and fine motor skills but also enhances children's social and emotional abilities. The results demonstrate that finger plays are an effective means of promoting children's adaptation, as they provide opportunities for children to develop language skills, emotional stability, and trust in the educator. The paper consists of an introduction, two chapters with subchapters, conclusions, and recommendations. The first chapter discusses theoretical principles regarding the adaptation process in preschool and the significance of finger plays. The second chapter describes an empirical study analyzing the impact of finger plays on children's adaptation and provides practical recommendations for pedagogical practice.