Lasītprasmes veicināšana pirmsskolas 3.posmā
Author
Rebaine, Juta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir “Lasītprasmes veicināšana pirmsskolas 3. posmā”. Darba mērķis ir teorētiski pētīt un praktiskā darbībā pārbaudīt rotaļdarbības uzdevumus un izmantošanas iespējas, lai veicinātu un uzlabotu lasītprasmi 6. gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darba pirmajā daļā tiek apskatīta valodas un lasītprasmes būtība, vispārīgs raksturojums un teorētiskas atziņas. Valodas un lasītprasmes jēdzienu skaidrojumi. Tiek aplūkots ko bērni iegūst lasot, kā arī mācību metodes un paņēmieni lasītprasmes veicināšanā. Darba otrajā daļā aprakstīts empīriskais pētījums par pedagoģiskā izmēģinājuma darbību lasītprasmes veicināšanā pirmskolā un konkrēti Bee bot izmantošana uzdevumos. Tiek apkopoti sasniedzamie rezultāti pirms un pēc vairākkārtējas praktiskās darbošanās ar bērniem. Salīdzīnāti rezultāti bērnu lasītprasmē pētījuma sākumā un beigās. Tiek atspoguļots praktiskais darb3 ar bērniem, apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi. Tiek ievērots pirmsskolas 3.vecumposma bērnu attīstības raksturojums. Mācību procesā tiek izmantotas didaktiskās spēles, kartiņas skaņu, zilbju, lasītprasmes stiprināšanai un intereses veicināšanai. Atslēgas vārdi: lasītprasme, pirmsskola. Darba apjoms: 34. lapaspuses, 2 datu tabulas, attēli. Darba izstrādes ietvaros analizēti 18. literarūras avoti. The topic of the qualification work is "Promoting literacy in pre-school phase 3". The aim of the thesis is to theoretically study and practically test the tasks and uses of play activities to promote and improve reading skills in 6-year-old children. The qualification work consists of a theoretical and an empirical part. The first part of the thesis deals with the nature, general characteristics and theoretical background of language and literacy. Explanations of the concepts of language and literacy. What children gain from reading and teaching methods and techniques for promoting literacy. The second part of the paper describes an empirical study of a pedagogical trial in literacy promotion in a pre-school setting and specifically the use of the Bee bot in tasks. The achievable results before and after repeated practice with children are summarised. The results in children's literacy at the beginning and at the end of the study are compared. The practical work3 with children is presented, the results are summarised and conclusions are drawn. The developmental characteristics of children in preschool 3 are observed. Didactic games, cards for sounds, syllables, strengthening reading skills and stimulating interest are used in the teaching process. Keywords: literacy, preschool. Volume of work: 34 pages, 2 data tables, figures. The work is based on an analysis of 18 literature sources.