Ģeometrisko formu apguves iespējas āra nodarbībās 4-5 gadus veciem bērniem
Author
Zeiza, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Līga Zeiza Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Jana Buboviča Darba nosaukums: Ģeometrisko formu apguves iespējas āra nodarbībās 4-5 gadus veciem bērniem Darba mērķis: izpētīt vai āra vide veicina 4-5 gadu vecu bērnu interesi, apgūt ģeometriskās figūras. Pētījuma jautājums: pētīt kā āra vidē apgūt ģeometriskās figūras 4-5 gadu veciem bērniem. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt un pētīt teorētisko literatūru par ģeometrisko figūru apguves iespējām āra vidē 4-5 gadu veciem bērniem; 2.Pētīt reālo situāciju 4-5 gadīgu bērnu ģeometrisko figūru apguves iespējām āra vidē; 3.Apkopot ieteikumus 4-5 gadīgu bērnu ģeometrisko figūru apguves iespējām āra vidē. Pētījuma pirmajā daļā darba autore, balstoties uz zinātnisko literatūru pedagoģijā un resursiem internetā, pēta, teorētisko literatūru par ģeometrisko figūru apguves iespējām āra vidē 4-5 gadus veciem bērniem. Kā arī pēta āra vides ietekmi uz bērniem. Pētījuma otrajā daļā tiek veikts pētījums par reālo situāciju 4-5 gadus vecu bērnu ģeometrisko figūru apguves iespējām āra vidē. Tiek veikta bērnu zināšanu novērtēšana pētījuma sākumā un beigās, kā arī iegūtie rezultāti analizēti. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt darba mērķi, vai āra vide veicina 4-5 gadus vecu bērnu interesi apgūt ģeometriskās figūras. Darba apjoms: darbs sastāv no 36 lpp., anotācijas, ievada, teorētiskās un empīriskās daļas, secinājumiem, ieteikumiem, 25 avotiem, pielikuma. Author of the qualification work: Līga Zeiza Scientific supervisor: Mg.paed. Jana Buboviča Title of the paper: Opportunities for Learning Geometric Shapes in Outdoor Activities for 4–5-Year-Old Children. The purpose of the paper: How can 4–5-year-old children learn geometric shapes in an outdoor environment? Research question: Exploring how 4–5-year-old children can learn geometric shapes in an outdoor environment. Research tasks: 1.Analyze and study theoretical literature on the possibilities of learning geometric shapes in an outdoor environment for 4–5-year-old children; 2.Investigate the real situation regarding the opportunities for 4–5-year-old children to learn geometric shapes in an outdoor environment; 3.Summarize recommendations for learning geometric shapes in an outdoor environment for 4–5-year-old children. In the first part of the research, the author, based on scientific literature in pedagogy and online resources, explores theoretical literature on the possibilities of learning geometric shapes in an outdoor environment for 4–5-year-old children. Additionally, the author examines the impact of the outdoor environment on children. In the second part of the research, a study is conducted on the real situation regarding the opportunities for 4–5-year-old children to learn geometric shapes in an outdoor environment. Children's knowledge is assessed at the beginning and end of the study, and the obtained results are analyzed. The obtained results confirm the research objective, demonstrating whether the outdoor environment promotes the interest of 4–5-year-old children in learning geometric shapes. Scope of the work: The paper consists of 36 pages, including an abstract, introduction, theoretical and empirical parts, conclusions, recommendations, 25 references, and an appendix.