• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vizuālais atbalsts 5 gadīgiem bērniem latviešu valodas apguvē pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-108707-Jankovska_Amanda_as21310.pdf (980.6Kb)
Author
Jankovska, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba temats: „Vizuālais atbalsts 5 gadīgiem bērniem latviešu valodas apguvē pirmsskolā”. Pētījuma objekts: latviešu valodas apguve pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: vizuālais atbalsts 5 gadīga bērna latviešu valodas apguvē. Pētījuma mērķis: pētīt 5 gadīga bērna valodas apgūšanas iespējas izmantojot vizuālā atbalsta iespējas latviešu valodas apguvē pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Kāds vizuālais atbalsts veicina latviešu valodas apguvi piecus gadus vecam bērnam? Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru par pētāmo jautājumu; 2.Veikt praktisko pētījumu par vizuālā atbalsta pieejas/metodikas pielietojumu valodas apguves veicināšanai balstoties uz pētījumā veiktiem novērojumiem pirmsskolas izglītības iestādē; 3.Analizēt pētījumā iegūtos rezultātus; 4.Izstrādāt ieteikumus pedagogiem. Kvalifikācijas darbā teorētiski un empīriski analizēta vizuālā atbalsta nozīme 5 gadīgiem bērniem latviešu valodas apguvē pirmsskolā. Ievadā tiek atklāta darba tēmas aktualitāte un problēmas raksturojums. Teorētiskajā daļā tiek pētīts latviešu valodas apguves process pirmsskolā, 5 gadīga bērna raksturojums, 5 gadīga bērna runas un valodas attīstības raksturojums, 5 gadīga bērna vizuālais atbalsts un metodes latviešu valodas apguvē. Pētījuma daļā veikts novērojums pirmsskolā, lai izprastu/noskaidrotu, vai izmantojot vizuālos atbalstus bērnam tiek veicināta latviešu valodas apguve. Kvalifikācijas darbs sastāv no 55 lappusēm, 4 tabulām, 4 attēli, 5 pielikumiem un 37 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: vizuālie atbalsti, vizuālie atbalsta materiāli, runa, latviešu valoda, bērna attīstība
 
Task description: „Visual support for 5-year-old children in learning Latvian in preschool”. Research object: Latvian language acquisition in preschool. Research subject: visual support for 5-year-old children in learning the Latvian language. Research purpose: to study the language acquisition capabilities of a 5-year-old child using visual support options in Latvian language acquisition in preschool. Research question: What visual support promotes Latvian language learning for a five-year-old child? Research tasks: 1.Analyze scientific literature on the research question. 2.To conduct a practical study on the use of visual support approaches/methodologies to promote language acquisition based on research observations in a preschool educational institution. 3.Analyze the results obtained in the study. 4.Develop recommendations for educators. The qualification work theoretically and empirically analyzes the importance of visual support for 5-year-old children in learning the Latvian language in preschool. The introduction reveals the relevance of the topic of the work and the characterization of the problem. The theoretical part studies the process of learning the Latvian language in preschool, the characteristics of a 5-year-old child, the characteristics of a 5-year-old child's speech and language development, visual support, and methods for learning the Latvian language for a 5-year-old child. Part of the research involves an observation in a preschool to understand/clarify whether using visual aids promotes a child's learning of the Latvian language. The qualification work comprises: 55 pages, 4 tables, 4 images, 5 attachments, and 37 literary sources. Keywords: visual aids, visual support materials, speech, Latvian language, child development
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70800
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV